4 mai 2014

Review Time la ceas de seară




Hello, lume bună! După sute de ani, apare din nou pe blog o recenzie în format nou. Dacă mai sunt printre noi veterani ai blogului, atunci ştiţi că acum 100 de ani îmi numerotam recenziile *nu ştiu de ce*, dar m'am gândit să schimb asta. Şi stilul de a recenza s'a schimbat *daţi vina pe AziCitesc evoluţie*. Sper să vă placă şi deşi ştiu că această recenzie cam scârţâie, e exclusiv vina cărţii şi a faptului că m-a tulburat la un nivel neaşteptat! Enjoy! Aştept păreri, critici sau orice altceva în comentarii! :3

*Side note: Cartea a ajuns la mine datorită drăguuuţei de Duduş. Dedic recenzia scumpetei mele scumpe şi dragi Daniela :3 'cause, yea, I'm cool like that!*


TITLU:  Zi după Zi                   PAGINI: 315
AUTOR: David Levithan                 AN: 2014
EDITURĂ: TReI                            NOTĂ: 9


"Întotdeauna vor mai fi întrebări. Fiecare răspuns conduce la mai multe întrebări. Singurul mod de a supravieţui e să renunţi la unele dintre ele."


De cele mai multe ori ne dorim să putem închide ochii şi să ne trezim în pielea altcuiva, din simplul motiv că viaţa noastră ne vine de hac. Dar acesta să fie răspunsul? Să renunţăm la viaţa noastră pentru a fi în pielea altcuiva?
A este o persoană care am putea crede că are o viaţă incredibilă. De fapt, mai multe vieţi. A se trezeşte în fiecare zi într-un nou corp: altă fată, altă zi, alt băiat, altă viaţă. Singurul lucru pe care îl au în comun toate corpurile în care A poposeşte este vârsta, aceeaşi cu a lui, 16 ani. Dar ce se întâmplă când A se trezeşte într-un nou trup şi o cunoaşte pe Rhiannon, fată de care se îndrăgosteşte, în pofida naturii lui? Ce se întâmplă când, în ziua următoare, A îşi schimbă iar trupul, dar nu şi sentimentele pentru Rhiannon? Să existe cumva o soluţie pentru "problema" lor?

În primul rând, trebuie să menţionez că mi-a plăcut mult acest roman. Nu a fost întocmai ce mă aşteptam, dar a fost mai bun decât credeam. Povestea lui A şi situaţiile pe care el ni le împărtăşeşte mi se par o abordare originală, iar ceea ce ne învaţă el (autorul, personajul, romanul) este incredibil.
Faptul că A îşi schimbă corpul zi de zi este de-a dreptul ciudat, dar pentru el aceasta e normalitatea: nu-l deranjează că ieri a fost o fată şi puţin îl impresionează că azi este băiat. Chit că este homosexual, rocker,, o puştoaică fiţoasă, hetero, un fotbalist, o bătăuşă, un puşti introvertit, o fată depresivă, un puşti şcolit acasă ori orice alt stereotip, A este tot A, în interiorul său. Nu contează "ambalajul", interiorul este mereu acelaşi. Şi tocmai pe asta mizează el când crede că o poate avea pe Rhiannon în viaţa sa. Însă nu speranţa este răspunsul de care ei au nevoie şi A înţelege asta.
Îmi este destul de greu să găsesc cuvintele potrivite pentru a putea recenza corespunzător această carte, din simplul motiv că este o carte diferită care prezintă lumea aşa cum este ea. Iar pentru asta David Levithan are respectul meu.
Cartea asta m-a emoţionat şi mi-a atins sufletul aşa cum nu credeam că o va face. Povestea lui A nu este povestea noastră, dar vieţile în care A păşeşte pot fi şi vieţile noastre. Este imposibil să nu te regăseşti măcar în una din zilele pe care A le trăieşte. Nu spun că această carte vă va schimba viaţa, dar oferă un bun răspuns pentru veşnicul "Ce ar fi dacă ...?" şi ne arată cum este viaţa altora şi ce anume să nu ne dorim de la viaţa noastră.
De asemenea, este o poveste de dragoste ciudată, dar care ne poate învăţa ceva (acel "ceva" este pentru fiecare să-l descopere), iar asta cred eu că o face o poveste bună.
Pentru mine A a fost mereu băiat, l-am simţit ca fiind băiat şi nu pentru că s-a îndrăgostit de Rhiannon sau pentru vreun alt stereotip, ci pentru că aşa a fost pentru mine. Cred că sexul lui A diferă de la percepţie la percepţie şi modul în care ne afectează povestea şi viaţa lui merge pe acelaşi tipar.
Probabil că vorbesc fără sens, dar asta îţi face acest roman: te tulbură în aşa fel încât nu mai poţi să gândeşti clar. Dar un lucru este sigur: este un roman care merită citit. Plus că este genul de roman în care e bine să "intri" fără a şti prea multe, din simplul motiv că este mai frumos să te surprindă în cel mai natural mod.

Drept urmare, recomand această carte tuturor, din simplul motiv că măcar o zi din viaţa lui A poate fi o zi din viaţa voastră! :)


Melodia asta am avut'o în gând încă de la început, nu ştiu de ce. Nu are legătură cu cartea decât la partea că poate fi oricine şi poate arăta oricum, cam cum merge treaba cu A al nostru.
ps: nu vă speriaţi de începutul melodiei :)) aveţi răbdare :3

All the best!! 


6 comentarii:

  1. De cand am vazut descrierea am zis ca trebuie sa pun mana pe ea, dar cum fac de obicei, gasesc eu alte carti si o pun pe hold. Presupun ca asta ar fi motivul pentru care as vrea sa o citesc, sa vad cum este sa fi altcineva in fiecare zi. Imi place recenzia, crede-ma si eu trec prin perioada "schimb stilul de recenzare" :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multummmmeeeesc :3 Abia astept sa vad recenziile tale noi :)) si da, merita citita chiar si din simplul motiv ca vrei sa vezi cum e :3 chiar a fost draguta. finalul putin cam stupid, dar per total e okei :))

      Ștergere
  2. Frumoasa recenzie , imi place <3... oh chiar vreau sa citesc de ceva timp cartea dar da sunt 1000.. de carti care vreau sa le citesc ..so many books ,so little time.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am citit cartea si mi-a placut la nebunie!
    Te tuc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apropo, organizez un concurs, daca esti interesata link-ul aici: http://in-love-with-books002.blogspot.ro/2014/08/concurs-2-castiga-o-carte.html
      Te tuc!

      Ștergere
  4. Hey...Sper rusinea mea nu stiam nimic despre carte ,doar am vazut titlul si atunci in treacat si nu i-am acordat niciodata importanta ,dar recenzia ta m-a convins ca trebuie sa citesc aceasta carte (deci practic sunt aici pentru un "merci "pentru ca ai adaugat o alta carte la lista mea de cumparaturi :*

    RăspundețiȘtergere

Pot conta pe tine sa-mi spui ce crezi ♥