31 ianuarie 2014

Top 5 Wednesday #2



Dacă e miercuri  joi noapte atunci e T5W!! Bun venit la a doua săptămână de Top5Wednesday!
Tema #2 este... Accidental Books!



Top 5 Wednesday este un tag care a circulat atât în blogosfera din străinătate, cât şi pe youtube. El constă în construirea unui Top 5, în fiecare miercuri, bazat pe o temă dinainte stabilită. El a fost creat (iniţial pe youtube) de un booktuber, gingerreadslainey, şi a fost adus blogosfera din România de Pzzike. Pentru mai multe detalii, o puteţi contacta pe Pzzike aka Crina, şi vă puteţi implica şi voi. Vă aşteptăm!!

Cum adică Accidental Books? Simplu: cărţi peste care efectiv te'ai împiedicat, cărţi de care nu ai mai auzit până când le'ai văzut, volume care nu ţi'au fost recomandate. Care sunt şi cum te'au marcat?! Sounds like funn! Vă spun de acum că eu mă voi folosi de good ol'Goodreads şi voi face un top al cărţilor anului 2013 şi un singur volum din 2014 va fi printre ele. Mă voi raporta doar la cele citite recent pentru că îmi este mult mai comod şi uhm.. zăpadă! :)) Enjoy!


1. Sunrise at Sunset by Jaz Primo


Am dat peste cartea asta în oferta de cărţi free de pe Amazon. Şi cum mi se părea mie că sună promiţător am descrăcat'o, ca un bun client fidel Amazon, şi când mi'a venit cheful am citit'o. În secunda următoare m'am gândit: DE CE nu e mai cunoscută cărticica asta genială?
Ce are special?  Un personaj feminim total bad-ass! Pe lângă faptul că ea este vampirul şi el este omul normal *şi nu este nici el vreun papă lapte care 'moare' după viaţa nocturnă*, niciunul din ei nu este.. uhm, cum să spun eu, amândoi sunt originali. Adică nu pică pe şablonul cunoscut. Ea aduce puţin cu protagonista din Halfway to the grave, la modul că ambele sunt tipe dure, dar Cat a noastră este şi ceva gen varianta feminină a lui Bones: calculată, puternică, plină de resurse. Iar Caleb este un bărbat care îşi dă seama că iubirea nu ţine cont de specie şi i se "supune" lui Cat când ştie că ea îi vrea doar binele şi nu se încăpăţânează exagerat de mult din cauza ego'ului său. Da, normal, este bărbat şi are ego'ul lui, dar când vede adevărul din spatele naturii posesive a lui Cat, ştie să plece capul pentru binele suprem şi ştie că trebuie să-i dea Cezarului ce'i al Cezarului.
Un plus al cărţii este că ea este scrisă de un bărbat, dar redă atât de frumos punctul de vedere al protagonistei lui. Uhm, cartea este totodată narată din ambele puncte de vedere ale personajelor principale. Şi încă un amănunt care m'a surprins plăcut a fost că deşi, spre final, cartea părea că se va termina, pentru că aşa mi se părea normal, autorul a mai inserat încă o ultima întorsătură de situaţie. Şi de obicei aş spune că aşa ceva e tras de păr, dar nu! Aici a fost tocmai bine. Nu a fost genul de sfârşit care să îţi rupă sufletul până la următorul volum. S-a încheiat perfect! Abia aştept să mai citesc din seria aceasta! :3


2. Die for Me by Amy Plum



Este cam aceeaşi poveste şi cu 'Die for Me', doar că am văzut'o pe Goodreads şi mi'a atras atenţia coverul absolut genial şi wow şi ce vreţi voi! Am găsit'o *urât, ştiu* şi m'am apucat să o citesc. HOLY Jeez, m'a lăsat mască şi am crezut că mă duc fix în al 9lea cer de fericire! :3 Recenzia zic eu mi'a ieşit destul de bine şi mă bucur că mi'am putut aranja gândurile. (Click aici ptr recenzie ).
Ce are special?  În primul rând, concenptul de la care pleacă este genial! Aceşti 'revenants', aka cei care revin, aka îngeri păzitori mai speciali, sunt incredibil de bine construiţi, la modul că mitul, ca să'i zic aşa, are o istorie şi e bine documentat şi frumos prezentat pentru cititor. Ce mi'a mai plăcut? Acceptarea supernaturalui în viaţa normală a protagonistei! Pentru prima oară întâlnesc o tipă care nu se dă la întors cu una cu două. Adică ea chiar renunţă greu la ideea că viaţa este normală şi totul cade pe un şablon raţional, este nevoie de evenimente majore şi palpabile pentru ca ea să capete curaj şi să înţeleagă că viaţa nu e doar ceea ce pare. Asta chiar mi'a plăcut şi a meritat cu adevărat lectura volumului. Ce să mai spun despre acţiune, umor, partea romance şi faptul că totul se petrece în Paris ?! :3 


3. Juliet Immoral de Stacey Jay


Asemeni volumului 'Die for Me', m'a atras coperta. Habar n'aveam nimic despre carte decât ceea ce scria în sinopsis'ul de pe Goodreads. Mi'am luat inima în dinţi şi am zis că n'am ce pierde dacă încerc şi povestea asta. Pot spune că nu am regretat şi recenzia vă poate garanta! (aici recenzia)
Ce are special? Reinterpretarea cuplului Romeo şi Julieta este una bine venită, iar aerul de originalitate adus de această autoare m'a surprins plăcut. Pot spune că este o poveste lejeră, plăcută şi foarte captivantă. Nu te suceşte de creieri, ca să zic aşa, dar te ţine totuşi în priză. Mi'a plăcut mult faptul că întreaga poveste este despre iubire, cum am spus şi în recenzie, lupta pentru dragoste, puterea vindecătoare a iubiri, frumuseţea sentimentelor şi primirea unei a doua şanse la fericire. Ideea de a'i face pe Romeo şi Julieta să fie reprezentanţi ai Întunericului şi Luminii în lupta pentru dragostea pură mi s'a părut genială. De obicei, când spui numele celor doi ştii prea bine că amândoi s'au iubit şi şi'au dat viaţa pentru sentimentele lor, însă autoarea dă un nou twist 'mitului' şi ne spune că, de fapt, Romeo a înjunghiat'o pe Julieta pentru imortalitate, pentru putere şi pentru binele său. Însă totul nu este ceea ce pare, iar povestea este una cu ceva twist'uri bine plasate şi chiar nu veţi regreta dacă veţi încerca lecturarea ei. Să mai menţionez că are un sfârşit fericit şi nu tocmai? Adică, depinde din ochii cui priveşti. Oricum, a fost un final frumos ales şi chiar abia aştept să pun mânuţa pe volumul doi. 


3. Finding Cindrella by Colleen Hoover


Treaba cu acest volum satelit este foarte amuzantă. Mai exact: habar nu aveam că este volum satelit, habar n'aveam cine este autoarea, dar aminte care'i treaba cu seria 'Hopeless'. Cum am dat peste ea? Simplu: Citeam oferta de la onehundredbooks.com şi am văzut'o!! Love at first sight, dacă pot să pun problema aşa. Mi'a plăcut coverul, titlul şi am zis 'oh heck, why not?'. Nu am regretat! :3 Şi îi mulţumesc autoarei şi celor de la Amazon că acest volum satelit este free pe site'ul menţionat.
Ce are special? Stilul al naibii de lejer şi o poveste veridică şi frumoasă de dragoste. Tocmai zilele trecute vorbeam despre cartea asta şi am să spun acum ce am spus şi atunci: este o novella care merită citită de la prima până la ultima păginuţă. Mi'a plăcut chimia dintre Daniel şi Six. Mi'a plăcut modul absolut normal în care se comportau cei doi, nu e o poveste clişeică, ba din contră este una normală. Spun într'una normală pentru a accentua faptul că este cu adevărat normală fără clişeele mult 'iubite' de publicul larg. Daniel şi Six sunt doi tineri care se îndrăgostesc şi care au o problemă pe care o tratează ca orice tineri obişnuiţi: mai întâi se ascund de ea şi apoi o rezolvă, cu obstacole sau fără. Mi'a plăcut la nebunie lejeritatea stilului autoarei, stil ce m'a determinat să vreau să citesc Hopeless (ebook găsit iar free pe Amazon la ofertă :3) şi sper să am timp cât mai repede posibil! Revenind. Da, Daniel şi Six sunt un cuplu ca toate cuplurile, with ups and downs, plusuri şi .. nu! Nu le găsesc minusuri. Ştiu că am adorat volumul satelit şi'l recomand cu inima deschisă tuturor. Se poate citi şi ca stand'alone! :)


4. Cameron Jace şi ale lui multe cărţi

 

Tot navigând pe mările înspumate ale internetului, într-o vară am dat peste The Grimm Diaries Prequels, am citit sinopsis'ul şi am spus OMG! WANT WANT! :3 Am stat cu binoclul pe blogul autorului şi am aşteptat minunea.. am fost răsplătită! De ziua lui, Cameron Jace, a fost într-atât de dulce încât în fiecare zi a lăsat unul din volume free pe Amazon şi eu, ca o profitoare ce sunt, le'am luat. Povestea despre Pentimento este asemănătoare. Eram pe facebook *the all'mighty one* şi am văzut că a postat nenea Jace şi ce spunea el ?! Că are un nou roman şi că de fericit ce este lasă Pentimento şi Alive free pe Amazon pentru ceva timp. Normal.. am cedat şi le'am luat pe amândouă. Partea frumoasă? Le'am citit la finele lui 2013, mai puţin Alive, şi am zis că mor!! Vedeţi imediat de ce!
Ce are special? Cu toţii suntem încă tineri în ale noastre suflete şi zburăm prin văzduh alături de Peter Pan, de unde dragostea noastră pentru basme. Cameron Jace ce a zis el să facă?! A reinterpretat toate basmele copilăriei în cel mai genial mod! Snow White este o fiinţă supranaturală, Little Red Riding Hood este şi ea o făptură magică, Cindrella nu era tocmai orfană, Peter Pan nu este doar un puşti care refuză să crească, iar The Evil Queen nu a fost evil dintotdeauna. Vă spun cu mâna pe inimă că mă cenzurez grav de tot ca să nu dau spoilere. Omul acesta a reuşit să readucă la viaţă basmele copilăriei şi le'a făcut mai dark şi mai bune şi mai-mai-mai de murit după ele. 
În ceea ce priveşte Pentimento, treaba stă la fel de frumos: este o reinterpretare a basmului Beauty and the Beast. O lume post-apocaliptică controlată de Bestii, care o dată la 7 zile îşi aleg o Mireasă dintre fetele disponibile. Nimeni nu ştie cum arată bestiile, nimeni nu a cercetat niciodată ce se află de partea cealaltă a ecranului fals ce întruchipează orizontul.. nimeni niciodată nu s'a împotrivit Chemării Bestiilor şi nu a pus la îndoială modul în care Miresele erau alese. Însă Iris va fi cea care va schimba toate astea. Vă jur că este o poveste genială, iar conceptele ce se învârt prin volum sunt incredibile şi te lasă fără timp de a respira. Nu veţi mai lăsa cartea prea curând din mână!


5. Lost  şi Found by Nadia Simonenko


Oferta drăguţă de la Onehundredbooks.com mi'a adus în dar Lost şi Found, duologia Nadiei Simonenko. Norocul meu că am prins oferta şi am profitat. Zău că nu am regretat nici o secundă!
Ce are special? Este o poveste young-adult contemporană, extrem, dar extrem de verosimilă. O carte ce tratează subiecte dure şi dureroase pentru câţiva dintre noi: traumele lăsate de viol sau sechelele cu care rămâi în urma unui abuz fizic îndelungat. Romanele vorbesc despre durerea, spaima, furia şi confuzia cu care trăiesc cei care supravieţuiesc în urma celor mai sus menţionate. Este o poveste incredibilă care-ţi va tăia respiraţia. Nu o recomand celor care stau mai prost cu îngerul, deoarece scenele de violenţă sunt de'a dreptul crunte, tocmai pentru a crea o imagine cât mai reală şi verosimilă a celor povestite. Crudul adevăr este doar atât: crud şi adevărat. Nadia Simonenko nu s'a ascuns după deget când a scris aceste două volume. Este un stil uşor de a scrie, nu te oboseşte, iar acţiunea se derulează într-un mod plăcut, la modul că nu te aleargă prin carte încercând să'ţi îndese pe gât povestea. Mi'au plăcut la nebunie ambele volume şi nu regret cât de puţin nopţile petrecute în compania lor. Am învăţat multe după urma duologiei acesteia şi abia aştept să reuşesc cumva să pun mâna pe următorul roman al autoarei! :)



5+. Some Girls Bite by Chloe Neill


Această carte am citit'o în 2014 şi pot spune că şi peste ea am dat accidental. Acum vreo 2 ani am luat de pe net un torrent ce avea mai multe ebookuri în format epub, printre care şi seria Chicagoland Vampires. Habar n'aveam cu ce se mănâncă seria şi nici cine era autoarea. Pură întâmplare. 
Ce are special? Atuul cel mai mare al seriei este că a fost lansată în 2009, de unde poţi înţelege că nu se purtau marile clişee de care ne'am săturat cu toţii. Poveştile cu vampiri presupun că erau pe la început, din moment ce Girls that Bite este absolut sublimă: simplă, lejeră, plăcută şi originală. Al lucru care mi'a plăcut este faptul că protagonista noastră este o fată normală *da, iar vin cu chestia asta* care regretă enorm că'şi pierde viaţă umană în detrimentul celei de vampir. Mer este schimbată fără consimţământul ei, Lordul casei Cadogan schimbând'o pentru a'i salva viaţa de la un atac al unui vampir fugar (neafiliat niciunei case de vampiri). Fata acceptă cu greu faptul că trebuie să renunţe la viaţa ei pentru a trăi printre 'sugătorii de sânge', cei cu colţi. Acest lucu este vizibil de'a lungul poveştii prin diferitele ei replici de genul 'I don't do fang!'. Însă, odată cu depunerea jurămintelor şi afilierea şi recunoaşterea ei din cadrul Casei Cadogan o fac pe Mer să devină loială celei de'a doua familii pe care o are. Modul în care volumul este narat îţi induce o stare de linişte şi relaxare totală. Avem parte şi de acţiune, dar nu într'un tempo rapid, ci, presupun, autoarea avea deja în plan să scrie mai multe volume, deoarece acţiunea se petrece uşor, fără evenimente majore sau nenumărate cliff'hangers de'ţi taie respiraţia. Da, avem şi partea noastră normală de aşa ceva, dar nu la modul 'hai, acum acum să spun tot ce voiam să spun!'. Nu ştiu dacă aţi înţeles ceva, dar vă spun esenţialul: recomand această serie tuturor celor care au poftă de o gură de aer curat într'ale fantasy'ului cu vampiri, vârcolaci şi alte fiinţe supernaturale.

____________________________________________

Acesta este al meu Top5+Wednesday, prezentat joi noapte! 
Eu vă las liniştiţi şi vă urez să aveţi parte de un weekend genial şi o vacanţă liniştită!!
Nu uitaţi să aveţi cărţile pe noptieră şi serialele pregătite!

Ţineţi'mi pumnii căci am 3 examene la foc automat în zilele ce urmează!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pot conta pe tine sa-mi spui ce crezi ♥