21 august 2013

Strike #59


Oricât aş sta şi m-aş gândi la cum să fac această recenzie "corect", tot nu îmi dau seama cum aş putea să vă conving mai bine să citiţi.. Aşa că pot spera doar că am făcut o treabă decentă şi v-am stârnit interesul.
Enjoy!  :)

Încă o zi
de Mitch Albom


Care dintre noi nu şi-ar dori să mai poată petrece încă o zi alături de cei dragi care s-au stins? Charley „Chick” Benetto nu face excepţie de la regulă.

     E ca şi cum ar exista o linie şi, dacă nu o vei trece, nu te vei gândi niciodată să te arunci de pe o clădire sau să înghiţi un flacon de pastile. Dar, dacă te gândeşti, s-ar putea să o faci. Oamenii cred că eu am trecut de această linie. Se întreabă: „Voi ajunge vreodată la fel de aproape ca el?”. 
Adevărul e că nu există nici o linie. Există numai viaţa ta, pe care ţi-o încurci singur, şi cineva care e acolo să te salveze.
Sau care nu e.



În seara în care decide să-şi pună capăt zilelor o revede pe mama sa, iar împreună petrec o ultimă zi. Este şansa lui să afle adevărul şi să-şi mărturisească greşelile. Este rândul lui să deschidă ochii şi să-şi mai acorde o şansă, pentru că mama lui i-a mai dat o zi.

    -Nu voiam să fiu un om oarecare, am îngăimat eu.
Mama şi-a ridicat privirea.
-Dar ce înseamnă oarecare, Charley?
-Un om pe care îl uiţi.


Este genul de carte care te fură şi te păcăleşte! *în sensul bun*
Paginile curg atât de repede şi sentimentele vin în valuri, te atacă frontal, se retrag şi te lasă cu un zâmbet amar pe buze. Stilul lejer în care este scrisă mă face să o încadrez la „lecturi de vară”. Este scurtă, doar 200 de pagini, dar autorul a spus în aceste pagini cât alţii în 300.
Este genul de carte care-ţi prezintă adevărul despre viaţă zdrobindu-ţi inima şi luându-ţi ochii cu povestea sfâşâietor de veridică. Această carte vă va aduce lacrimi în ochi ca mai apoi să vă facă să zâmbiţi blând.

     -Cum se formează un ecou? m-a întrebat odată.
Când un sunet persistă după ce sursa lui s-a oprit.
-Când auzim ecoul?
Când e linişte şi celelalte sunete se absorb.
Când e linişte, încă mai aud ecoul mamei.

Pot spune că am devenit curioasă în legătură cu alte cărţi ale acestui autor. Chiar merită să-l încercaţi şi să păşiţi măcar pentru ceva ore în realitatea lui Mitch Albom.  


Informaţii generale: Titlul original al cărţii este ”For One More Day”, a apărut în anul 2006, la noi în ţară fiind publicată în  2008 la editura Humanitas, colecţia „Raftul Denisei”.  Cartea a avut mai târziu parte de o ecranizare, „Mitch Albom’s For One More Day”, al cărui scenarist a fost chiar autorul volumului. Din câte am văzut eu, filmul este destul de fidel cărţii.

Nota: O carte lejeră şi foarte plăcută. 5 din 5.


XoXo,
Adry

2 comentarii:

  1. Wow , cartea asta pare ca duce o mare incarcatura emotionala.Mi-a intrat automat in reading-list.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar este o carte wow :) Ori sunt eu uşor impresionabilă sau sensibilă, ori chiar e o carte frumoasă. Dacă reuşeşti să te regăseşti în personaj vei simţi povestea şi probabil la un moment dat, îţi vor da lacrimile :3

      Ștergere

Pot conta pe tine sa-mi spui ce crezi ♥