14 iunie 2013

Strike #57



Îmi cer scuze că a durat într-atât de mult să vin cu recenzia promisă.. problemele din familie care au apărut n-au fost tocmai programate, dar ce a fost mai rău trecut.

Ţin să-i mulţumesc Librăriei Online Libris pentru şansa de a citi această carte interesantă. Recomand cu cea mai mare căldură 'Ziua în care mi-am ucis tatăl' de Mario Sabino, pe care o puteţi achiziţiona chiar acum la reducere!! Nu uitaţi că Libris.ro dispune de o gamă variată de cărţi în engleză care vă aşteaptă să le răsfoiţi!


Câteva idei: De multe ori când auzim despre un patricid ne gândim cât de nerecunoscător a putut să fie fiul celui decedat. Dar niciodată nu ne întrebăm ce l-a adus pe nefericitul criminal în pragul patricidului. Mario Sabino ne aşterne în faţa ochilor o carte care ne demonstrează că uneori motivele sunt întemeiate, iar păcatul pe care criminalul şi-l asumă este modul lui de a se pedepsi pentru fapta făcută. Naratorul nostru, fără nume, este conştient de implicaţiile unei crime, dar este pregătit să-şi îndure soarta.  Povestea vieţii lui are un impact emoţional impersionant, însă întrebarea rămâne: poate patricidul să fie motivat?

Citate: O carte tulburătoare care te va zgudui din temelii.
·                         La ce sunt buni taţii? Psihiatra mea.. Nu-mi spune că n-ai ştiut.. Da, am avut o psihiatră înainte să apari dumneata în viaţa mea.. Sau, mă rog, eu în viaţa dumintale..
·                         Ce urmăresc cu născocirile mele? Poate vreau să stabilesc o legătură cu dumneata. Nu, de fapt nu-mi doresc nici un fel de legătură. Deloc, pricepi? Ba nu, adevărul e că vreau.. La urma urmei, eu am fost de acord să-ţi povestesc tot ce s-a întâmplat, nimeni nu m-a obligat. Ce soi de legătură să fie aici? Mă rog, poţi specula pe subiectul ăsta într-un articolaşi neinspirat.
·                         Viaţa mea ca intelectual era invers decât îmi imaginasem. Încă din copilărie, cărţile nu m-au ajutat să cunosc lumea, ci m-au ţinut departe de ea. Mi-am dat seama că, prin intermediul cărţilor, am ţinut realitatea pe o linie secundară ori că am adaptat-o la proprii mei parametri restrânşi, ceea ce, la urma urmei, înseamnă acelaşi lucru.  Am preferat să citesc despre un peisaj decât să-l văd cu ochii mei. Am preferat să citesc despre dragoste decât să o simt eu însumi. Am preferat să citesc despre durere decât să trec prin ea.
·                         Femeile sunt identice în defectele lor, dar diferite în calităţie lor.


Părerea mea: ’Wow’- Asta a fost prima reacţie când am deschis cartea, dar şi ultima pe care am simţit-o când am închis cartea. Este într-adevăr genul de carte pe care ori o înţelegi şi-ţi place ori nu îţi place şi-i cauţi nod în papură pentru că nu ai trecut de prima aparenţă. Mie mi-a plăcut foarte mult pentru faptul că este construit sub forma unui dialog, noi putând citi replicile lui. Ceea ce mi-a plăcut a fost faptul că am putut să citesc cartea fără să mă întreb cum îl chema pe bărbat, fapt ce mi-a demonstrat că uneori nu ne trebuie altceva în afară de povestea în sine. Încetul cu încetul descoperim motivele care au dus la crima ce ne este descrisă încă din primul capitol şi putem astfel înţelege şi deznodământul.. Personal am fost puţin uimită de finalul cărţii, dar mi-a demonstrat că deşi pot exista mii de divergenţe între un tată şi fiul acestuia, ceva sentimente şi aşteptări tot mai sunt pentru că „sângele apă nu se face”. Cum am spus încă de la începutul recenziei, recomand această carte celor care vor să guste o carte „serioasă”, cu o problematică delicată, în speranţa că Mario Sabino le va dezvălui măcar unul din secretele vieţii.

Informaţii generale: „Ziua în care mi-am ucis tatăl” a apărut la editura Humanitas în anul 2012 şi face parte din colecţia „Cartea de pe noptieră”. Mario Sabino s-a născut la Sao Paolo, în 1962. Este redactorul şef al publicaţiei săptămânale Veja, cea mai prestigioasă din Brazilia.

Nota: Este o carte spectaculos construită. Jos pălăria pentru Mario Sabino, 5 din 5.




XoXo,

Adry


12 comentarii:

  1. Oh doamne , zici ca ce-a fost mai rau a trecut ? Adica , esti bine , nu , nu s-a mai intamplat nimic rau , nu-i asa ? Sper ca esti ok .



    Cat despre carte , suna foarte wow ! Titlul , citatele , subiectul , suna forte interesant . M-ai facut curioasa :*. Cred ca voi sfarsi sa o citesc si pe asta pana la urma :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dap, sunt mai bine. Puţin zdruncinată, dar mai bine! Mersi :o3

      Mă bucur aşa tare că-ţi place recenzia şi cartea!! Yapy!! Păi, spor la citit!!

      Ștergere
  2. Adry, recenzia asta e aşa matură şi... oh, o ador! Şi când mă gândesc că acum ceva timp aveai o grămadă de emoticoane.. uau. Ţi-aş pune recenzia într-o revistă.
    De când mi-ai povestit prima oară de cartea asta mi-a captat atenţia şi chiar vreau să o citesc. Am poftă de clasici, da. :3 Am ce să le cer alor mei de ziua mea, hehe.
    Şi ce văd eu acolo, Marele Gatsby? Osăm. Abia aştept să văd ce spui despre el, poate citesc cartea înainte să văd filmul. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că încă mai pot să te uimesc :o3 Sincer, mi se pare puţin sobră şi simt că ar mai fi fost atâtea de zis, dar nu am putut. Sunt super fericită că te-am făcut să vrei cartea la tine în bibliotecă :o3 Vezi că mai există şi alte cărţi în afară de YA ?:)):D Cât despre Marele Gatsby mă apuc în seara asta sau mâine.. vedem, depinde.

      Ștergere
  3. Foarte frumoasă recenzia!:D Precum cartea,merită 5 steluţe din cinci :D.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc din suflet!! Mă bucur că ţi-a plăcut!!

      Ștergere
  4. Foarte frumoasa recenzia, Adry. Se vede ca devii din ce in ce mai buna in ceea ce priveste recenzarea cartilor ^_^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Săru'mâna!! Înseamnă ceva să văd că lumea îmi spune că evoluez! Sunt pe drumul cel bun!! :*

      Ștergere
  5. Finally! Mă bucur că ai recăpătat sponsorizarea! Asta înseamnă recenzii mai dese și chiar îmi era dor de o recenzie de-a ta, luuungă și frumoasă! Spor la citit și baftă cu bacul! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Omg! Ce dor imi era de comm tale! Multumeesc! Imediat ce termin cu bac-ul ma pun pe treaba si postez si recenziile restante. :*

      Ștergere

Pot conta pe tine sa-mi spui ce crezi ♥