17 mai 2013

Strike #56


Am făcut o promisiune şi am de gând să o onorez. Astăzi vă prezint recenzia la cel de-al doilea volum al seriei "Dispozitive Infernale" de Cassandra Clare. Recenzia primului volum o găsiţi aici. Sper să vă placă şi vouă la fel pe cât mi-a plăcut mie să retrăiesc povestea lucrând la această recenzie. Fără alte cuvinte, dragii mei, vă prezint "Prinţul Mecanic".



Printul mecanic
de Cassandra Clare


    „Doresc să ştii că eşti cel din urmă vis al sufletului meu (...) De când te-am cunoscut pe dumneata, am fost ros din nou de o remuşcare pe care o socotisem tocită pentru totdeauna, şi am auzit şoapta unor glasuri ce-mi dădeau ghes să mă ridic din noroi, glasuri pe care le crezusem amorţite pe veci. Au încolţit în minte gânduri nedesluşite legate de noi strădanii, de reluarea vieţii de la capăt, de smulgerea din lene şi din plăcerile simţurilor, de nou avânt în lupta de mult părăsită. Un vis, totl nu-i decât un vis, care sfârşeşte în gol...” 
Charles Dickens- Poveste despre două oraşe


Câteva idei: După trădarea lui Nathaniel, respingerea lui Will şi ameninţarea Magistrului, Tessa este mai tulburată ca niciodată. Fratele pe care îl iubea a vândut-o celui mai mare duşman al ei, băiatul de care se îndrăgostise i-a frânt inima în mii de bucăţele, iar bărbatul care-i doreşte moartea deţine secretul identităţii ei. Dar inima rănită a Tessei se paote vindeca, remediul venind din partea lui Jem. Însă viaţa sentimentală a Tessei este la fel de agitată ca şi noua ei viaţă. Conclavul ameninţă să le ia Institutul dacă nu-l vor găsit pe Mortmain cât mai curând cu putinţă, fraţii Lightwood îi testează abilităţile în antrenamente epuizante, iar viaţa la Institut este tensionată. Cursa contra cronometru o va arunca pe Tessa în noi încurcături şi surprize neaşteptate, dar oare ea va rezista?!
 
Citate: O lectură cât se poate de antrenantă!
' Fără vreun avertisment, Charlotte ridică piciorul şi lovi peretele cât de tare putu. Cum peretele era din piatră, nu produse stricăciuni, dar Charlotte scăpă un ţipăt înăbuşit.
-Vai mie! făcu Jessamine, învârtindu-şi umbrela.
-Dacă-mi permiţi să-ţi fac o sugestie, spuse Will. La vreo douăzeci de paşi în spate, în camera Consililui, este Benedict. Dacă doreşti să te întorci acolo şi să încerci să-l loveşti pe el, îţi recomand să ţinteşti mai sus şi puţin mai la stânga...
' -Ştiu ce-o să spună Jessie. O să spună că singurul motiv pentru care are nevoie de ajutor să se apere îl reprezintă pretendenţii arătoşi.
-N-ar spune mai degrabă că acceptă ajutor ca să se apere de cei urâţi?
-Nu dacă sunt mundani. Tessa zâmbi. Ar prefera oricând un mundan urât decât un vânător de umbre arătos.
-Asta mă scoate pe mine din joc, nu-i aşa? spuse Jem cu falsă amărăciune, şi Tessa râse din nou.
-E păcat, zise ea. O persoană atât de frumoasă precum Jessamine ar trebui să aleagă, dar e atât de sigură că un vânător de umbre nu e bun..
-Tu eşti mai frumoasă, spuse Jem.
' Charlotte trânti furioasă hârtia pe biroul său.
-Aloysius Starkweather este cel mai încăpăţânat, ipocrit, îndărătnic, degenerat..
Se opri, luptându-se în mod evident să se calmeze. Tessa n-o mai văzuse niciodată pe Charlotte atât de nervoasă.
-Vrei un dicţionar? întrebă Will.
' - (...) Nici eu nu vreau să-l văd pe Benedict Lightwood cu ochii săi chiorâşi şi pe hidoşii lui fii la conducerea Institutului.
-Nu sunt hidoşi, spuse Tessa.
Will clipi către ea.
-Poftim?
-Gideon şi Gabriel, zise Tessa. Sunt chiar arătoşi, nicidecum hidoşi.
-Vorbeam, spuse Will monoton, despre adâncurile întunecoase ale sufletelor pe care le posedă.
Tessa răsuflă zgomotos.
-Şi ce culoare crezi că are adâncul sufletului tău, Will Herondale?
-Mov, zise Will.
' -Eventual, putem spune că e o mătuşă nebună necăsătorită, care insistă să ne însoţească peste tot.
-Mătuşa mea sau a ta? întrebă Jem.
-Într-adevăr, chiar nu seamănă cu niciunul dintre noi, nu-i aşa? Poate că e o fată care s-a îndrăgostit nebuneşte de mine şi continuă să mă urmărească oriunde m-aş duce.
-Talentul meu e metamorfoza, Will, nu actoria, spuse Tessa, şi când auzi asta, Jem izbucni în hohote de râs; Will se încruntă.
-Ţi-a dat o replică frumoasă, Will, spuse Jem. Se mai întâmplă uneori, nu-i aşa? Poate că ar trebui să o prezint ca fiind logodnica mea. Îi putem spune nebunului Aloysius că Înălţarea sa este în desfăşurare.
' -Mă simt redus, părţi din mine căzând în întuneric, că ceea ce e bun şi sincer şi adevărat.. Dacă le izolezi suficient timp, le pierzi de-a binelea? Dacă nimănui nu-i pasă de tine, oare exişti?


Părerea mea: Cassandra nu se lasă mai prejos nici de această dată. În acest volum explorăm trecutul lui Will Herondale şi aflăm lucruri tulburătoare care pot schimba cursul poveştii. Povestea de iubire dintre Jem şi Tessa se înfiripă, dar ameninţă să-o rupă inima fetei în două. Sunt totuşi mândră de Tessa că nu pendulează între Will şi Jem, finnd o tânără cu demnitate, iar mica mea inimă ce urlă „Jem!” este momentan împăcată. Acţiunea este cât se poate de tensionată, povestea ia o turnură spectaculoasă şi extrem de neaşteptată. Este o carte ce cuprinde toate elementele de care poţi avea vreodată nevoie: umor, acţiune, intrigi, mister, dragoste şi suspans.

Virtutea îngerilor este că nu pot deveni răi; defectul lor este că nu pot deveni mai buni. Defectul unui om este că poate deveni mai rău; iar virtutea sa este că poate deveni mai bun.- Proverb hasidic


Informaţii generale: Volumul 2 al seriei Dispozitive Infernale a apărut la editura Leda în anul 2012 . Seria prezentă are doar 3 volume, al treilea, Prinţesa Mecanică, fiind abia lansat în străinătate. Cassandra Clare s-a născut la Teheran, în Iran, din părinţi americani. O mare parte din copilărie şi-a petrecut-o călătorind; până să împlinească zece ani a locuit în Anglia, Franţa şi Elveţia. Pentru mai multe informatii, vizitaţi site-ul autoarei: www.cassandraclare.com.

Nota: 5   din 5



XoXo,
Adry




6 comentarii:

  1. Ma bucur ca ti-a placut! Eu nu mai dau banii pe cartile casandrei Clare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să ştii că mi s-a părut mult mai bună decât întreaga serie IM :)

      Ștergere
  2. Am adorat cartea asta! Pur si simplu, cand am terminat-o de citit eram in stare de soc. Vreo luna dupa ce am terminat-o, nu mai puteam sa mai citesc nimic. Inca ma ia cu fiori cand ma gandesc la ea sau cand citesc vreo recenzie, Instrumente Mortale nu mi-a mai placut asa de mult. Cartea asta e geniala si m-a marcat *fangirling*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar a fost mai bună decât IM!! Ştiu cum e să fangirleşti! :)) :*:*

      Ștergere
  3. Stiuu ca ti-a placut! Si stiu si de cee >:) Eu tot team Will sunt, no matter what! :)) Recenzia e frumoasa, imi plac citatele care m-au facu sa-mi fie dor de stai..cum ii ziceai tu? Peter Pan esuat, sau asa ceva :)) Herondale :> Antonia Herondale. Suna bine? :)) Adry Carstairs :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaaaaaa, da, da, da :)) Muţumesc :o3 Şi da:)) Peter Pan eşuat, deşi de când cu Once Upon a Time am o nouă perspectivă asupra lui Peter Pan o.O

      Ștergere

Pot conta pe tine sa-mi spui ce crezi ♥