16 mai 2013

O revelație și un ”mulțumesc”!


Uneori ne trebuie ceva timp ca să înțelegem de ce vrem anumite lucruri... sau, pur și simplu, avem nevoie de timp ca să ne dăm seama că greșim. Asta s-a întâmplat și cu mine în ultimele zile, și se pare că va mai dura puțin perioada ”revelațiilor”.

În primul rând, am descoperit *deși ar fi trebuit de mult să-mi dau seama* că sponsorizările nu înseamnă numai cărți pe gratis. Spre rușinea mea, la începutul experienței mele de blogger eram înnebunită după ideea de a primi cărți pe gratis și atât. Nu știam defapt adevărul-adevărat.. pentru că nu este genul de lucru pe care ți-l spune cineva, ci este genul de adevăr de care trebuie să-ți dai seama singur. Faptul că mi-am dat seama de următorul lucru dovedește drumul pe care l-am parcurs până acum și faptul că am învățat ceva până în acest moment: să primești o sponsorizare înseamnă o adevărată responsabilitate și o adevărată onoare. Nu toți putem primi această șansă și trebuie să ne asumăm acest lucru. Însă această sponsorizare nu înseamnă cărți pe gratis, înseamnă șansa de a-i ajuta pe ceilalți să găsească genul de cărți pe care nu l-ar cumpăra de obicei, înseamnă să trezești interesul oamenilor pentru cărți care nu l-ar tenta în mod obișnuit. Și, totodată, reprezintă o oportunitate pentru tine, ca blogger, să te perfecționezi și să înveți ce-i aceea responsabilitate și să guști din fructul satisfacției când observi că misiunea ta este cu un pas mai aproape de îndeplinire.

Probabil ați observat că sunt genul de persoană care citește tot ce-i cade în mână. Vreau să învăț să apreciez orice gen de carte și uneori, trebuie să recunoaștem, că nu am citi ceva de care nu am auzit în viața noastră sau nu am încerca o carte mai ”serioasă” dacă n-ar fi cineva care să ne împingă de la spate. Așa că dacă ni se oferă oportunitatea de a citi orice carte am vrea, ce facem ?! Ne aruncăm cu capul înainte la genul de cărți cu care suntem obișnuiți ? Devorăm iar și iar cărțile pe care le cunoaștem sau ne provocăm și căutăm ceva nou? Consider că ar trebui să fim ”cititori” în adevăratul sens al cuvântului. Nu avem de unde să știm dacă un anumit gen ne place dacă niciodată nu am pus mâna pe o carte pe acea temă. Așa că trebuie să încercăm, să gustăm orice gen, fie el clasic, polițist, thriller sau fantasy, atâta timp cât este carte înseamnă că a fost creată pentru a fi citită!

Pe această cale vreau să-i mulțumesc Loredanei Tudor, doamna de la Libris, care, fără să știe, m-a ajutat să descopăr acest adevăr atât de evident. După cum știți eu nu am mai primit cărți de la Libris cam de prin septembrie pentru că nu am reușit să țin pasul și a fost o decizie foarte bună să oprim pentru moment sponsorizarea. Dacă nu se producea acest pas, poate că eu nu aș fi realizat niciodată că o sponsorizare nu ne schimbă misiunea, ci ne-o ușurează. Da, există biblioteci care fac același lucru, dar bibliotecile nu au niciun câștig de pe urma noastră și dotarea lor nu este tocmai cea de ultimă oră, însă noi prin recenziile noastre îi ajutăm pe cei de la Libris să aducă în bibliotecile oamenilor cărți cu adevărat fantastice.

Mă simt prost că tocmai acum am realizat acest lucru, însă sunt mândră că mi-am dat seama că am gândit greșit. Sunt fericită că acum pot să-i învăț și pe alții importanța acestui lucru și îi pot ajuta să vadă realiatea din spatele aparențelor.



XoXo,
Adry ♥

4 comentarii:

  1. Da, foarte adevarat ce ai spus tu aici, sii chiar m'am gandit si eu la asta de prima oara cand mi'ai spus.
    Mai bine mai tarziu decat niciodata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ți-am spus eu că știu ce spun :)) Mai bine acum, decât mult mai târziu :*

      Ștergere
  2. Eu nu știu, nu am primit așa ceva, dar nici nu am cerut... mă bucur totuși că ai înțeles asta. Eu cum de am auzit de faptul că există sponsorizări, cumva m-am gândit ce responsabilitate este. Așa că nu prea am vrut să mai încerc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este o responsabilitate cu care înveți să trăiești :) Crede-mă că este un pas înainte și aceasta etapă :*

      Ștergere

Pot conta pe tine sa-mi spui ce crezi ♥