8 aprilie 2013

Strike #55


   Buuuun venit vacanţă! Doamne ajută să ţină cât mai mult posibil. Deja am bifat de pe lista de urmărit 'LOL', aproape am terminat şi cu Bal Mascat, aşa că mai am neovie de vacanţă şi energie!! Hai să ne începem săptămâna cu o recenzie *cu care eram datoare* la primul volum din seria Dispozitive Infernale- 'Îngerul Mecanic' de Cassandra Clare!! Vă avertizez de pe acum că secţiunea de citate este imensă şi speră să nu aruncaţi cu tomate în mine!! :))  You better enjoy!



Îngerul Mecanic
de Cassandra Clare

    Pulvis et umbra sumus - Horatiu, Ode

Câteva idei: Dintotdeauna fraţii mai mari au fost responsabili cu bunăstarea celor mici, iar Nathaniel Gray ştie prea bine ce înseamnă să-i porţi de grijă surorii mai mici. Plecat la muncă în Londra, Nathaniel îşi cheamă sora, Tessa Gray, imediat după moartea mătuşii lor Harriet să vină de la New York pentru a locui cu el. Dar ajunsă în Londra în 1878, Tessa este luată de Surorile Întunecate şi forţată să se Transforme. Cine sunt aceste Surori Întunecate şi ce-i cer ele Tessei, biata fată nu-şi poate închipui, dar constrânsă de acestea, tânăra îşi descoperă talentul. Dar dacă Tessa poate face aşa ceva înseamnă că toate poveştile sunt adevărate?! Lumea Tessei este zdrunciată, iar salvarea ei vine de la Institut prin Will Herondale. Fata va trebui să se adapteze în această lume dacă va dori să-şi salveze fratele şi să afle adevărul.
 
Citate: O lectură antrenantă!
-  -Uroboros, spuse Jem, aplecându-se pentru a privi atent cuţitul. Unul dublu. Dar ce crezi că înseamnă?
-Sfârşitul lumii, zise Will, uitându-se atent la pumnal, cu un zâmbet jucăuş pe buze, şi începutul.
Jem se încruntă.
-William, înţeleg simbolul. Dar te întrebam ce crezi că semnifică prezenţa lui pe pumnal.
-  Deodată, îi răsună în minte vocea mătuşii Harriet: „Tessa, când vei găsi un bărbat c care vei vrea să te măriţi, ţine minte acest lucru: vei şti ce fel de bărbat este nu prin lucrurile pe care le spune, ci prin lucrurile pe care le face.”
- Tessa făcu ochii mari la el.
-Eşti Magistrul?
El îşi întoarse mâna. Îi curgea sânge, pătând podeaua.
-Vai de mine, pierdere masivă de sânge! Moartea ar putea fi iminentă.
-Eşti Magistrul?
-Magistrul? păru el uşor surprins de vehemenţa întrebării. Asta înseamnă „stăpân” în latină, nu-i aşa?
-Eu..
Tessa simţea din ce în ce mai puternic că e prinsă într-un vis ciudat.
-Presupun că da.
-Am stăpânit multe lucruri la viaţa mea. Hoinăritul pe străzile Londrei, dansatul cadrilului, arta japoneză de aranjare a florilor, minţitul la şarade, ascunsul stării de beţie, încântarea femeilor cu farmecele mele..
Tessa îl privi lung.
-Vai, continuă el, nimeni nu mi s-a adresat vreodată cu „stăpân” sau „magistru”. Şi, din păcate...
-Acum eşti beat?
- Acum se aflau în pivniţă, unde pereţii tencuiţi erau înlocuiţi cu pietre umede. În afară de felinarul Mirandei, nu era pic de lumină. Căldura care se ridica îi lovi ca un val.
-În numele Îngerului, e a noua bolgie a Iadului aici..
-În a noua bolgie a Iadului e frig, spuse Tessa fără să gândească..
Will se uită lung la ea.
-Poftim?
-În Infernul, îi spuse ea. În Iad e frig. E acoperit de gheaţă.
(...) – Cât despre temepratura din Iad, domnişoară Gray, lasă-mă să-ţi dau un sfat. Tipul chipeş care încearcă să te salveze de la o soartă crudă nu se înşală niciodată. Nici chiar când zice că cerul este purpuriu şi e făcut din arici.
Chiar e nebun, se gândi Tessa, cu toate că nu o spuse cu voce tare
- Vampirii şi vârcolacii era oameni infestaţi cu boala demonului. Zânele, pe de altă parte, erau pe jumătate demoni şi pe jumătate îngeri, şi prin urmare posedau atât o mare frumuseţe, cât şi o natură malefică.
- Păru curios, dar deloc supărat, în ciuda faptului că Tessa dăduse buzna în dormitorul lui la miezul nopţii şi îl surprinsese cântând la vioară, îmbrăcat în haine de noapte, sau în ceea ce Tessa presupunea că erau hainele lui de noapte. Purta o pereche de pantaloni largi şi o cămaşă fără guler, iar deasupra, un halat din mătase neagră, legat cu un cordon. Avusese dreptate. Era tânăr, probabil de aceeaşi vârstă cu Will, iar impresia de tinereţe era subliniată de zvelteţea lui. Era înalt, dar foarte suplu, iar de sub cămaşă se zăreau marginile ondulate ale desenelor negre pe care le văzuse mai devreme şi pe pielea lui Will şi a lui Charlotte.
Acum ştia cum le numeau ei: peceţi. Şi, datorită acelor semne, ştia şi ce era el. Tot un nefilim. Descendentul oamenilor şi al îngerilor. Nu era de mirare că în lumina lunii pielea lui palidă părea să strălucească la fel ca lampa-vrăjitoarei pe care o văzuse la Will. Părul îi era de cloare argintiu-deschis, la fel ca şi ochii lui înguşti.
-Îmi cer scuze, spuse ea, dregându-şi vocea.
I se păru că sunetul propriei voci răsunase îngrozitor de aspru şi puternic în liniştea încăperii; vru să bată în retragere.
-Eu...N-am vrut să intru aici aşa. Este.. Camera mea e vizavi şi..
-E în regulă, spuse el coborând vioara de pe umăr. Tu eşti domnişoara Gray, nu-i aşa? Fata metamorfică. Will mi-a zis câte ceva despre tine.
-Ah, spuse Tessa.
-Ah?- băiatul ridică din sprâncene. Nu pari prea încântată că ştiu cine eşti.
À    Will îşi suflecă mânecile.
-Probabil va trebui să dărâmăm uşa..
-Sau, spuse Jem întinzând mâna şi răsucind mânerul, poate că nu.
Uşa se deschise spre un paralelipiped întunecat.
- Deci aceasta era senzaţia ciudată de gol. În piept, inima ei era inertă ca un lucru mort. Suspină din nou. O durea, şi îşi dădu seama că, deşi ea putea respira, noul ei trup nu voia sau nu avea nevoie de asta.
-O, doamne! îi sopţi ea lui Jem. Eu.. inima mea nu mai bate. Mă simt de parcă aş fi murit. Jem..
El o mângâie pe mână, cu grijă, ca să o liniştească, şi o privi cu ochii lui argintii. Expresia acestora nu se schimbase; o privea aşa cum o făcuse şi înainte de Transformare, de parcă încă ar fi fost Tessa Gray.
-Eşti vie, spuse el, atât de încet, încât numai ea putu să-l audă. Eşti într-o altă piele, dar eşti tot Tessa, şi trăieşti. Ştii de unde mi-am dat seama?
Ea clătină din cap.
-Pentru că mi-ai spus cuvântul „Dumnezeu”. Niciun vampir n-ar putea spune asta- îi strânse mâna. Sufletul tău este încă acelaşi.
- -Eu nu merg ca o raţă.
-Îmi plac raţele, remarcă Jem, diplomatic. Mai ales cele din Hyde Park- se uită la Will, care stătea, ca şi el, pe marginea unei mese înalte, cu picioarele atârnate. Îţi aduci aminte când ai încercat să mă convingi să hrănesc raţele sălbatice din parc cu o plăcintă cu carne de pui, ca să vezi dacă ai putea să creşti o specie de raţe canibale?
-Şi ele au mâncat-o, îşi aminti Will. Bestiuţe însetate de sânge. Să n-ai niciodată încredere într-o raţă!
- -Dacă vrei să spui că acolo era o fată frumoasă care-ţi distrăgea atenţia, atunci cred că ţi-am priceput foarte bine punctul de vedere.
-Crezi că e frumoasă?! îl întrebă Will, surprins- Jem îşi exprima rareori opiniile vizavi de asemenea chestiuni.
-Da, şi tu crezi la fel.
-N-am băgat de seamă, zău.
-Ba da, ai băgat de seamă, şi eu am observat că ai băgat de seamă.
- -Orice-am fi din punct de vedere fizic, bărbat sau femeie, puternic sau slab, bolnav sau sănătos-, toate astea contează mai puţin decât ce avem în inimă. Dacă ai suflet de războinic, atunci eşti războinic. Orice culoare, formă şi contur ar avea umbra care ascunde acest lucru, flacăra din interiorul lămpii rămâne aceeaşi. Tu eşti flacăra- îi zâmbi, părând să fi devenit din nou le însuşi, uşor stânjenit. Asta cred eu.
--Eşti o pisică foarte cuminte, Church.
-Church? Ăsta e numele pisicii?- Tessa se amuză, fără să vrea. Dumnezeule, ăsta nu era cumva unul dintre animalele de casă ale doamnei Dark? Poate că Church nu e cel mai potrivit nume!
-El, o corectă Jem cu o severitate prefăcută, nu era un animal de casă, ci o sărmană creatură pe care planificase să o sacrifice ca parte a ritualului ei necromantic. Şi Charlotte a spus că ar trebui să-l păstrăm pentru că e de bun augur să ai o pisică în biserică. Aşa că am început să-i spunem „pisica bisericii”, şi de acolo.. Church- ridică el din umeri. Şi dacă numele îl ajută să nu dea de belele, cu atât mai bine.
- - Dar şi cu familia e greu. Dacă n-aş crede că Institutul e cel mai bun loc pentru tine, Tessa, n-aş spune că este. Şi oricine îşi poate alcătui propria familie. Ştiu că te simţi inumană, şi ca şi când ai fi respinsă, dincolo de viaţă şi de iubire, dar..
Vocea îi tremură uşor, şi pentru prima dată Tessei i se păru că vorbeşte nesigur pe el. Apoi Jem îşi drese vocea.
-Îţi promit că bărbatului potrivit n-o să-i pese.


Părerea mea: Lumea clădită de Cassandra Clare este uimitoare; în Londra anilor 1878, vânătorii de umbre (shadowhunters) trăiesc în Institut şi luptă cu demonii, vampirii, vârcolacii şi restul creaturilor din Lumea de Jos pentru a-i apăra pe oamenii normali. Noţiunile noi create de Cassandra m-au fascinat cu adevărat: Codex, parabatai, stelă, mundan, pumnal de seraf şi multe alte concepţii îţi întregesc imaginea. Un roman modern cu iz de epocă victoriană cu o acţiune complexă, o poveste de dragoste tumultoasă şi o călătorie pentru aflarea adevărului despre propria identitate este ceea ce ne oferă Cassandra Clare în Îngerul Mecanic.


   Un joc de şah e viaţa. Destinul singur joacă.
Iar noi suntem pionii. Vrând de urât să-i treacă,
Ne mută, ne opreşte, un timp ne mută încă
Şi-apoi în cutia neantului ne-aruncă. 
Rubauatele lui Omar Khayyam



Informaţii generale: Volumul 1 al seriei Dispozitive Infernale a apărut la editura Leda în anul 2011. Seria prezentă are doar 3 volume, al treilea, Prinţesa Mecanică, fiind abia lansat în străinătate. Cassandra Clare s-a născut la Teheran, în Iran, din părinţi americani. O mare parte din copilărie şi-a petrecut-o călătorind; până să împlinească zece ani a locuit în Anglia, Franţa şi Elveţia. Pentru mai multe informatii, vizitaţi site-ul autoarei: www.cassandraclare.com.

Nota: 4.5   din 5










8 comentarii:

  1. Atmosfera pare extrem de solemnă în Dispozitive Infernale. Cred că voi deveni obsedată de cartea asta când mă voi apuca de ea. Şi iubesc trailerul de mai sus. Şi coperta îmi aminteşte de Robert Pattinson ♥
    Vacanţă frumoasă! (atât cât mai e).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. chiar o.O nu mi-am dat seama că seamănă cu Robert Pattinson! :)) tare!! eh, nu neapărat că e solemnă, doar că nah, în secolul 18 era altă viaţă :)) deşi te prinde atmosfera :o3 chiar e o carte frumoasă şi trailerul m-a prins din prima :)) :o3 mersi la fel, scumpo :*:*

      Ștergere
  2. Super! Eu am citit doar Instrumente Mortale si mi-a placut la nebunie. Vreau sa ma apuc si de Dispozitive Infernale cat de curand. Care serie ti s-a parut mai buna? *daca ai citit Instrumente Mortale*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hihi :o3 am citit şi IM şi DI, dar mai mult îmi plac DI, au aşa un aer de vechi, e altă atmosferă :)) deşi mi-a plăcut şi IM. momentan am citit doar primul volum, dar urmează acuma, curând, şi vol 2 şi 3 :*:*

      Ștergere
  3. Aaaadryyyy >:D< >:D< >:D< De cand n-am mai apucat sa iti comentez <# Deci da, I am stoked ca ti-a placut :D Will, asa-i? Will Will Will Will

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daaa, euuu :* auzi, nu de alta, dar puteam să jur că am un sticker cu team Jem şi am spus public că nu-l suport pe Will :)) sorry, honey :o3

      Ștergere
  4. O serie dementiala ce mi-a ajuns la inima la fel de repede ca si IM. Sa dea domnu' ca Printesa mecanica sa apara cat mai repede si la noi, deoarece nu ma lasa inimioara sa mi-o iau in engleza si sa ma chinui trei zile sa o citesc. Parca alta treaba e atunci cand citesti cartea in limba materna.
    Acum sa revin la Ingerul mecanic...I just love Will Herondale so much! E atat de nostim si sarcastic ( sa nu uitam al naibii de sexy) incat ma gandesc la Jace Wayland/Herondale/Lightwood automat. Astia din familia Herondale sunt atat de fermecatori incat in comparatii cu ei ceilalti masculi din cartea sunt nesemnificativi, insa sa fim seriosi: Magnus Bane e la fel de smecher ca si in Instrumente Mortale. Iar Jem e asa cute <3 Imi pare sincer rau de ce i s-a intamplat in copilarie de a devenit dependent de drogul ala.
    Iar Tessa...biata Tessa. E atat de naiva si a ajuns asa usor ranita din cauza lui Nate ( care apropo e un tradator fatarnic, a carui moaca imi vine sa o sparg)....Si mai e si Jessamine care m-a scos din sarite cam in fiecare moment in care si-a facut aparitia. Doamne, daca eram in locul lui Charlotte o goneam de mult de la institut.
    Oricum, cartea a fost divina, la fel si Printul Mecanic.
    Apropo, tu ai citit si volumul 2?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. woaw o.O de departe cel mai mare comm pe care l-am primit vreodată :)) da, am citit şi vol 2. nu îmi place de Will :)) nu-l suport :)) Lightwood mi se par drăguţi, iar Jem e my love :o3 Magnus e pur şi simplu mindblowing :)) thanks de comm :*:*

      Ștergere

Pot conta pe tine sa-mi spui ce crezi ♥