2 aprilie 2013

Strike #53


Heio! Pentru a sărbători lansarea trailerului oficial pentru City of Bones, astăzi, vă prezint recenzie la primul volum al seriei Instrumente Mortale- 'Oraşul Oaselor' de Cassandra Clare! *vă avertizez că sunt mult prea multe citate :o3 nu m-am putut opri :o3*



City of bones

de Cassandra Clare




   E lesne să cobori în Iad:
Zi şi noapte stau larg deschise porţile întunecatului Satan.
Dar să urci înapoi, să te întorci la lumina zilei de deauspra,
În asta e greutatea, primejdia.
-Virgil, Eneida.



Câteva idei: Trăim într-o lume lipsită de paranormal, iar vampirii, vârcolacii şi zânele sunt doar poveşti de adormit copiii... sau nu?!  Clary descoperă că poate Vedea lumea din umbră şi nu este deloc una de poveste! Totul s-a schimbat în seara când l-a întâlnit pe Jace Wayland la Clubul Pandemonium: nu, băiatul n-a invitat-o la suc şi i-a dezvăluit secretele lumii ci Jace omorâse un demon, iar Clary a Văzut totul. Din acel moment viaţa ei s-a schimbat: lumea în care trăise până atunci fusese o minciună, propria ei mamă era o străină cu prea multe secrete, iar ea, Clary Fray, era o fată cu un trecut uitat.
 
Citate: O lectură incredibilă care te ţine legat de carte!
'   Vieţile lor ardeau la fel de strălucitor ca flăcările lumânărilor- şi la fel de uşor de stins.
'   -Totodată, adăugă Simon, voiam să-ţi spun că îl ultima vreme am fost travestit. De asemenea, că mă culc cu mama ta. M-am gândit că poate ar trebui să ştii şi tu. (...)
-Simon! strigă Clary şi-l apucă de braţ.
-Ce este? zise Simon, alarmat. De fapt nu mă culc cu mama ta, ştii. Doar încercam să-ţi atrag atenţia. Nu că mama ta n-ar fi o femeie foarte atrăgătoare, pentru vârsta ei.
'   Alec fu cel dintâi care vorbi:
-Ce-i asta? întrebă el, uitându-se de la Clary la camarazii lui, de parcă ei ar fi putut şti ce căuta acolo.
-E o fată, zise Jace, recăpătându-şi sângele rece. Cu siguranţă ai mai văzut fete până acum, Alec. Sora ta Isabelle este una.
Făcu un pas spre Clary mijindu-şi ochii de parcă nu-i venea să creadă ce vedea.
-O fată mundană, zise el, ca pentru sine. Şi ne poate vedea.
-Bineînţeles că vă pot vedea, zise Clary. Nu sunt oarbă, să ştii.
-Ba da, eşti, zise Jace, aplecându-se să-şi ia pumnalul. Numai că n-o ştii. Se ridică la loc. Mai bine o ştergi de-aici, dacă nu vrei s-o încurci.
-Nu mă duc nicăieri, zise Clary. Dacă plec, o să-l omori pe el, arătă ea spre băiatul cu păr albastru.
-Asta-i adevărat, recunoscu Jace, învârtind cuţitul între degete. Dar ce-ţi pasă ţie dacă-l omor sau nu?
-Pen-pentru că..., bolborosi Clary, nu poţi pur şi simplu să te-apuci să omori oamenii.
-Ai dreptate, zise Jace. Nu poţi pur şi simplu să te-apuci să omori oamenii.
'   -De unde ai ştiut că am sânge de vânător de umbre? E vreun semn după care să te prinzi?
Ascensorul sosi cu un ultim vaiet. Jace descuie poarta şi o deschise. Cabina liftului îi amintea lui Clary de o colivie, fiind făcută în întregime din metal negru şi mici ornamente aurite.
-Am ghicit, zise el, încuind uşa în urma lor. Asta-i explicaţia cea mai aproape de adevăr.
-Ai ghicit? Ba eu cred că ai fost destul de sigur, ţinând cont c-ai fi putut să mă omori.
El apăsă pe un buton din perete şi ascensorul zvâcni, intrând în acţiune cu un geamăt vibrant pe care ea-l simţi propagându-se prin oasele picioarelor sale.
-Am fost nouăzeci la sută sigur.
-Înţeleg, zise Clary.
Trebuie să fi fost ceva în vocea ei, pentru că el se întoarse să se uite la ea. Palma ei trosni pe faţa lui, o lovitură care-l făcu să se clatine pe picioare. El îşi duse mâna la obraz, mai degrabă surprins decât de durere.
-Asta pentru ce naiba a fost?
-Restul de zece la sută, zise ea, după care făcură mai departe drumul până în stradă în tăcere.
'   -Dar dacă spui cuiva că te-am ajutat, vânătorule de umbre, ai să te trezeşti mâine cu şerpi în loc de păr şi o pereche de braţe în plus.
-Asta ar fi drăguţ, o pereche de braţe în plus, zise Jace. Ar prinde bine într-o luptă.
-Nu şi dacă-ţi cresc din..
Dorothea făcu o pauză şi-i aruncă un zâmbet, nu lipsit de maliţie.
-...din gât, continuă ea.
-Câh! făcu Jace, îmblânzit.
-Câh, exact, Jace Wayland.
Dorothea păşi în apartamentul ei, marele cort purpuriu fluturând în jurul ei ca un steag strident colorat.
Clary se uită la Jace:
-Wayland?
-E numele meu. Jace păru şocat. Nu pot spune că-mi place că-l ştie.
'   -E o carte bună, nu-i aşa?
-Nu neapărat. Cele mai cumplite lucruri pe care le fac oamenii, le fac în numele iubirii, zise Madam Dorothea, cu ochi sclipitori. Dar este o carte puternică. Ţie ce-ţi spune?
-Că a pictat-o mama, zise Clary şi puse cartea pe masă. Ea a pictat-o nu-i aşa?
'   -Sed lex dura lex, răspunse Jace automat. Legea e aspră, dar e Lege.
'   -Mda, păi, evident că n-aveai cum să te osteneşti să mă suni şi să-mi spui că-ţi făceai de cap cu un blond vopsit care se dă goth, pe care l-ai întâlnit probabil la Pandemonium, observă Simon acru. Asta-n timp ce eu mi-am petrecut ultimele trei zile întrebându-mă dac-ai murit.
-Nu-mi făceam de cap, zise Clary, bucurându-se  că se întunecase, pentru că-şi simţi obrajii arzând.
-Iar părul meu e blond natural, zise Jace. Ca fapt divers.
'   -JACE WAYLAND, zise ea, explică-te!
Jace se uită furios la motan.
-Ţi-am spus să mă duci la Alec! Iudă trădător!
Church se rostogoli pe spate, torcând mulţumit.
-Nu da vina pe Church, zise Isabelle. Nu-i vina lui c-o să te omoare Hodge.
'   Ceva din statuie îi zgândări memoria lui Clary cu o neliniştitoare familiaritate. La baza ei era inscripţionată o dată din 1234, şi nişte cuvinte în jurul ei- NEPHILIM: FACILES DESCENDI AVERNI.
-Ăla vrea să fie Pocalul Mortal? întrebă ea.
Jace încuviinţă cu un semn din cap.
-Iar ăla e motoul nefilimilor- vânătorilor de umbre-, acolo pe soclu.
-Şi ce înseamnă?
Rânjetul lui Jace străluci ca un fulger alb în întuneric:
-Înseamnă „Vânători de umbre: arătând mai bine în negru decât văduvele vrăjmaşilor noştri din 1234”.
-Jace...
Înseamnă, zise Jeremiah ,”Să cobori în Iad e lesne”.
'   Jace îi întoarse braţul cu mai multă delicateţe decât ar fi crezut ea că era capabil. Apoi îşi prinse buza de jos între dinţi şi fluieră; ea aruncă o privire în jos şi văzu că sângele îi acoperise antebraţul ca o mănuşă, de la cot la încheietură. Durerea îi zvâcnea în braţul înţepenit.
-Ăsta e momentul în care tu începi să-ţi rupi tricoul în fâşii cu care să-mi bandajezi rana? glumi ea. Ura să vadă sânge, mai ales când era al ei.
-Dacă voiai să mă dezbrac, n-aveai decât să mi-o ceri. Scotoci în buzunar şi scoase stela. Ar fi fost mult mai puţin dureros.
'   -Ce ştii dumneata despre asta? zise el. Despre dragoste, adică.
Dorothea îşi împreună mâinile albe şi pufoase în poală.
-Mai multe decât ai putea crede, zise ea. Nu ţi-am citit în funzele de ceai, vânătorule de umbre? Te-ai îndrăgostit de cine nu trebuie, până acum?
Jace spuse:
-Din nefericire, Patroană a Refugiului, singura mea adevărată iubire rămâne cea pentru persoana mea.
Dorothea scoase un muget, apoi zise:
-Aşa, cel puţin, n-o să mai ai de ce să te temi că vei fi respins, Jace Wayland.
-Nu neapărat. Mă mai resping singur, din când în când, doar ca să menţin interesul.


Părerea mea: Eu am citit prima dată volumele din seria Dispozitive Infernale, ceea ce m-a ajutat să înţeleg mult mai repede noţiunile din Instrumente Mortale. Mi s-a părut amuzant că unele denumiri se repetau :)) Clubul Pandemonium unde Clary merge se regăseşte şi în Îngerul Mecanic *poate cu alte scopuri, dar totuşi * sau faptul că motanul Church este încă la Institut *cum a ajuns din Londra în New York mă depăşeşte :))*. Okey,revenind, tanti Cassandra se pricepe să te înnebunească: avem o poveste extraordinară cu o acţiune demenţială, dar şi scene amuzante care să te detensioneze. Deeeci, avem mister, avem acţiune, avem umor, avem intrigă... dar o poveste de dragoste ?! Da şi nu. Pe parcursul volumului povestea dintre Clary şi Jace ajunge să te exaspereze, trecându-te prin toate fazele posibile, iar la final, eu personal am fost devastată (devastarea a dus la revoltă, iar revolta s-a transformat în dezamăgire). Sper ca în următoarele volume tanti Cassandra să-şi revină şi să nu mai fie atât de absurdă.

Informaţii generale: Volumul întâi al seriei ‚Intrumente Mortale’- Oraşul Oaselor a apărut în anul 2011 la editura Leda. În prezent seria are 5  volume, în România fiind publicate 4 dintre ele.  Cassandra Clare s-a născut la Teheran, în Iran, din părinţi americani. O mare parte din copilărie şi-a petrecut-o călătorind; până să împlinească zece ani a locuit în Anglia, Franţa şi Elveţia. În 2004,  inspirată de peisajul urban al Manhattanului, locul ei favorit, a început să scrie la Oraşul Oaselor, acesta fiind romanul ei de debut.

Nota: 4.5   din 5





XoXo,
Adry


12 comentarii:

  1. Superba recenzie. Ai scris 12432435 de citate! :)) Dar te inteleg, si eu erma la fel la Ingerul mecanic ;)) Citatul ala cand il trosneste Clary pentru restul de 10% e cel mai tare :)) Ma zgandare faptul ca uratul asta din trailer o sa fie Jace. Pen' ca Jace pare superb, iar actorul nu e. :-?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mersi, darling :*:* NU TE MAI LUA DE JAMIE CAMPBELL BOWER :)) te bat -.- nu e chiar atât de urât!!! e bun ptr Jace. are un spirit de Jace aşa că te bat :)) să citeşti cartea!! :))

      Ștergere
  2. Vezi, și Antonia spune că Jamie Campbell Bower al tău e o măturică cu normă întreagă:))
    Ah, și vezi că te urmăresc 111 oameni:))
    Și citatul cu 90% și 10% e cel mai tare. Am văzut și o poză pe devianart cu scena.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dacă îl ai faci măturică te muşc! :)) am văzuuuut :o3 sunt aşa un sufleţel mândru :o3 şi da, e tare citatu' :))

      Ștergere
  3. Eu m-am luat de sute de ori de Jamie, mă mir că nu sunt moartă până acum, dar promit că nu mă mai iau :))
    Eu am stat ieri până la două noaptea ca să prind trailerul ăsta şi n-am putut să intru în dormitor, că dormea mama :/ Dar m-am răzbunat dimineaţa asta :))
    În 3 se explică toate, stay chill şi tu doar citeşte-le :)) Eu am nevoie să le am în biblioteca mea, sunt doar prea sexy :3

    xoxo :***

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai promis :o3 te ţin minte! :)) :o3 oki doki, sper să rezist până ajung la 3 :)) adevăru' e că sunt mişto :o3

      Ștergere
  4. Nu am citit nici Instrumente Mortale, nici Dispozitive Infernale, însă replicile geniale şi Jace mă fac să vreau cu orice preţ să mă apuc de seriile astea.
    Frumoasă recenzie, mai ales băiatul de pe copertă :x

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ambele serii sunt frumoase şi merită cu adevărat citite :) mulţumeeesc :*:* şi daaa, Jace e yummy :o3

      Ștergere
  5. Eu am citit doar IM (inca mai trebuie sa imi iau al patrulea volum)si abia astept filmul, desi mie nu prea imi convine Jamie ca si Jace *Off, asta e*. Super recenzie :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. încă n-am citit vol 2 şi 3, dar aminte 4 :)) dar şi DI sunt frumoase :o3 eh da, toată lumea are ceva cu Jamie :)) -.- mersii :*:*

      Ștergere
  6. Superba recenzia :D , sunt super citatele :> , mie nu mi se pare ca JAMIE nu mai stiu cum :)), e urat , mi se pare chiar dragutel:>
    Si eu vreau cartea , oare cand o sa ajung cu ea in mana ? :[

    Da , inca o data felicitari pe mine m-a cam parasit inspiratia,
    s-u-p-e-r-b-a recenzia :>

    Te pupicesc :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mersiii :o3 aşa, aşa Jamie chiar e drăguţel :)) :*:*

      Ștergere

Pot conta pe tine sa-mi spui ce crezi ♥