1 aprilie 2013

Strike #52


Oki doki, aşa cum am promis, astăzi am mai scris la recenziile restante. Şi cum a trecut aproape o lună de când nu am mai făcut nimic de la secţiunea de Recenzii, am zis că este vremea să-mi revin şi să mă pun pe treabă. Săptămâna trecută v-am cerut părerea în legătură cu următoarea recenzie şi voi aţi fost destul de receptivi. Aţi ales ca Strike #52 să fie la 'Blestemul din Swoon' de Nina Malkin. Sper să vă placă şi dacă nu, ei bine, atunci să-mi spuneţi ce şi cum :) Enjoy!


Belstemul din Swoon
 De Nina Malkin

Câteva idei: Răzbunarea este o forţă care te împinge la fapte extreme şi poate dăinui vreme de secole. Viaţa în micul orăşel Swoon este lipsită de griji şi atât de diferită de cea din New York, iar Dice gustă pe pielea ei ce-nseamnă să te adaptezi greu. Cu o verişoară populară, viaţa socială nu este neapărat una de vis. Dar în momentul în care un spirit rău o posedă pe vara ei, Pen, Dice va face tot ce-i stă în putere să-l izgonească. Sinclair Youngblood Powers, a.k.a Sin, este spiritul unui băiat însetat de răzbunare: privit ca un paria în comunitatea oraşului Swoon de secol optsprezece a fost acuzat de o crimă pe care nu a comis-o şi a fost spânzrat fără să aibe parte de un proces corect, fapt ce l-a făcut să jure că se va răzbuna pe locuitorii micului oraş indiferent cât îi va lua. Planurile sale se pun în mişcare asemeni rotiţelor de ceas, iar Dice este asemeni uleiului ce facilitează mişcarea. Va reuşi ea să-şi lase deoparte sentimentele şi să oprească distrugerea micului oraş sau va cădea pradă dragostei lăsând să se facă ‚dreptate’?
 
Citate: O lectură uşoară din care nu lipsesc misterul, umorul şi sentimentele.
*        Apoi, printr-o întoarcere în timp, m-am trezit înapoi, îngenuncheată lângă Pen, iar ea a deschis larg ochii. Doar că nu erau ochii ei. Ochii lui Pen sunt violeţi, ca şi ai mei - ochii mamei sale, ochii mamei mele. Aceştia erau ca nişte cioburi de onix, negri, intenşi.
*        M-am uitat în acei ochi de onix.
-Cine..dracu’..eşti?
Pen a zâmbit. Nu era zâmbetul Dazzle Drops al mamei sale, ci unul mai larg, mai sălbatic, mai strâmb. Cu o atenţie ieşită din comun, a aşezat vioara şi arcuşul pe un scaun. Apoi, verişoara mea- care sub nicio formă nu era verişoara mea- s-a apropiat de mine şi mi-a şoptit destl de dulce şi de languros, încât să mă topesc pe picioare.
-Domniţa mea, credeam că n-o să mă mai întrebi.
*        -Te rog. Domniţa mea, te rog, vino la pieptul meu.
Echivalentul din secolul al optsprezecelea pentru „vreau să te îmbrăţişez”. Şi i-am făcut pe plac. I-am mângâiat părul aspru de pe ceafă. Mi-am lipit obrazul de-al lui. I-am oferit tandreţea mea, am devenit perna lui, patul lui. Însă tot îmi era frică de el- de cine era, de ceea ce era-, frică ţinută în frâu de bucuria pură de a fi în braţele lui.
*        Draga mea domniţă,
Ce plăcere să te aud cântând! Inteligenţă, eleganţă şi bunătate, iar acum, după câte descopăr, o voce de privighetoare hipnotizantă. Se pare că nu există limite pentru calităţile tale şi sper să continui să le descopăr. Poate-mi cânţi şi mie ceva în curând?
Al tău,
S.
*        Şi totuşi, o importantă axiomă a tarotului este: viitorl e la fel de maleabil precum ceara fierbinte. Poţi să-ţi schimbi propriul viitor. Poţi fi o forţă a schimbării. Acţionând, poţi modifica evenimentele. Dacă n-ar exista această şansă, ce sens ar mai avea să-ţi ghicească cineva în cărţi?
*        Sin a vorbit, destul de vehement.
-Cum de-ai îndrăznit s-o atingi?
-Ce tot spui acolo? a behăit Kurt ca un laş.
Simţind furia pe care o emana Sin din fiecare fibră, m-am gândit c-o să-l folosească pe Kurt pe post de berbec, trecându-l prin zidul de cărămidă şi până la jumătatea distanţei spre Ohio. În schimb, s-a aşezat lângă mine şi, cu îndemânare, a început să-mi dezlege legăturile. După ce mi-a eliberat mâinile şi picioarele, am avut o senzaţie de ameţeală.
-Mi-ai spus că ai treabă! a ţipat Kurt pentru a se apăra. Ai spus că ar trebui să o ţin legată!
-Ţi-am spus, imbecilule ce eşti, că eu aveam să fiu reţinut şi că trebuie s-o ţii pe ea aici! a strigat Sin, apoi a clătinat din cap şi şi-a reluat ocupaţia anterioară. Eşti rănită? Acum şoptea. Atingerea lui era blândă, dar nu prea mă putea privi în ochi. Dacă eşti rănită, am să-l bat de-am să-l las lat. Am să-l înec şi-am să-l tai în felii. Am să-l...
-Sin.. opreşte-te. Stând acum cu genunchii la piept, mi-am pus degetele pe buzele lui: Nu m-a rănit.
*        Şi totuşi, el e binecuvântat, şi iată de ce. De data aceasta, ea nu va muri singură. De data aceasta, ea va muri alături de el. El e aici; el e cu ea. Dacă măcar ea ar deschide ochii şi l-ar recunoaşte, dar n-o face. Nici măcar nu are spasme, nu plânge şi nici nu tuşeşte. Pur şi simplu, încetează să mai respire. Sângele ei încetează să mai curgă. Încetează să mai fie conştientă. Încetează.
*        Imaginaţi-vă o pungă de hârtie plină cu apă. Apa e povestea. Punga de hârtie, povestitorul. Argumentul fiind că, în cele din urmă, toate poveştile trebuie spuse. Pur şi simplu, oamenii nu sunt construiţi pentru a le ţine în ei.


Părerea mea: Cartea a fost cam vulgară pentru gustul meu, şi nu la modul pasional, ci doar vulgaritate într-o manieră perversă şi de ghetou. Însă, trecând peste acest amănunt, povestea de dragoste dintre Dice şi Sin este una drăguţă. Trecutul lui Sin face acţiunea să se pună în mişcare, iar intriga este de bun gust. Nu pot spune că nu mi-a plăcut personajul lui Sin: un fost fierar, dar un gentleman desăvârşit şi actual suflet răzbunător. Sincer, cui nu i-ar plăcea aşa băiat?! :))  O poveste de dragoste din prezent cu accente de secol optsprezece, pur şi simplu frumoasă. Prin urmare, dacă vă atrag poveştile cu tipi răzbunători, fete cu un trecut zdruncinat, fantome şi tinere posedate, Swoon este cartea potrivită pentru voi.

Informaţii generale: Volumul întâi al seriei ‚Swoon ’ de Nina Malkin a apărut în anul 2011 la editura Leda. În prezent seria are 2 volume, al doilea, intitulat ‚Swear’ a fost publicat în străinătate în 2011 sub format ebook. Nina Malkin, este autoarea a cinci romane pentru tineri, o nuvelă şi o biografie pentru adulţi. Înainte de a fi scriitoare a fost editor la revista Teen People. Pentru mai multe detalii, vizitaţi ninamalkin.com sau @SwoonAuthor pe Twitter.

Nota: 3   din 5


XoXo,
Adry

10 comentarii:

  1. Am auzit despre carte ca ar fi destul de buna ... si nici intriga nu pare rea . Dar citatele alese sunt wow !! Mai ales ultimul si al 5-lea .Ador cartile pline de metafore si de-astea . Cred ca nu mi-ar strica s-o citesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eh, să zicem că e bună. chiar credeam că am exagerat cu citatele :)):D şi mie mi-au plăcut mult de tot! dacă pui mâna pe ea să-mi spui cum ţi s-a părut! :*:*

      Ștergere
  2. Mie nu mi-a plăcut niciodată ideea cărții și nu am de gând să dau banii pe ea. ^_^

    RăspundețiȘtergere
  3. Până să ajung la 'părerea mea' mă tot întrebam cum de nu mi-a plăcut cartea. Şi apoi, mi-am amintit. Replicile alea vulgare şi unele scene la fel de vulgare, care pur şi simplu mă făceau să dau cu cartea de-azvârlita. Nu m-a dat deloc pe spate, dar dacă n-aş fi citit-o, recenzia ta m-ar fi determiant să o citesc ;;) Ţi-am mai spus că-mi plac recenziile tale? ;;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hihi :o3 mersi :*:* nu cred că mi-ai mai spus :)):D

      Ștergere
  4. Dacă văd cartea asta la bibliotecă, o s-o iau.Nu prea mă pasionează subiectul, dar presupun că merită să-i dau o şansă. Şi e la persoana întâi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu e exact narata de ea, e mai mult un narator implicat. dar eu zic ca merită o şansă :)

      Ștergere
  5. Nu prea m-am dat în vând niciodată după cartea asta, am zis că poate am s-o citesc când mi se va epuiza total lipsa de cărţi pe care aş putea să le citesc şi numai dacă o găsesc pe net că banii pe ea n-am crezut că merită să îi arunc.
    Frumoasă recenzia ta, îmi place faptul că eşti sinceră şi păstrezi o atitudine obiectivă faţă de carţi. :D
    PS: Habar n-am dacă am mai comentat până acum, dar ideea e că îţi urmăresc de mult blogul. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc :) apreciez :o3 creeed că mi se pare că ai mai comentat :-? oricum mersii :*:* ♥

      Ștergere

Pot conta pe tine sa-mi spui ce crezi ♥