31 octombrie 2012

Strike #42


Cu scuzele de rigoare pot spune că, odată cu sfârşitul lunii, mai apar şi eu cu o recenzie!

Vreau să mulţumesc Librăriei Online Libris pentru şansa de a citi Necunoscuta de la Palazzo d'Oro de Paul Theroux. Să nu uităm faptul că Libris dispune şi de cărţi în limba engleză care vă aşteaptă să le răsfoiţi!

Câteva idei: Nu există un om care să nu-şi fi dorit viaţa altuia, fie el bogat sau sărac. Dar când ajungi să ai viaţa pe care cândva ţi-ai dorit-o mai este cale de întoarcere? Mai există mustrări de conştiinţă sau intervin revelaţiile? Un tânăr în vârstă de 21 de ani îşi pune fatala dorinţă de a avea viaţa aparent fericită a unui cuplu de oameni bogaţi ce-i zăreşte în Taormina. Acesta ajunge să-i cunoască şi să aibe parte de împlinirea dorinţei sale. Dar să fie oare mulţumit? Iar când secretele, trecutul şi viitorul îl ameninţă va regreta el prezentul?
 
Citate: O poveste incitantă!
·   Mă înşelasem cu privire la vârsta lor. La douăzeci şi unu de ani nu ai habar de timp şi nu poţi aprecia vârsta cuiva- treizeci şi opt de ani înseamnă bătrân, patruzeci fără speranţă, cincizeci străvechi, şi oricine a depăşit acest prag devine de-a dreptul invizibil. Plăcut şi urât sunt singurele criterii. 
·  M-am înclinat spre ea şi am atins-o. Era atât de subţiratică, atât de puţintică- oase mici şi muşchi delicaţi ca nişte fărâme de carne caldă- părea fragilă şi lipsită de substanţă. Mereu mă gândeam la Gräfin ca la o vază frumoasă în pericol de a se sparge. Am încercat să o îmbrăţişez.
·  - Ce noroc au băbaţii, a spus ea. Dacă eu mă-nvârt printr-un oraş italian şi mă uit la clădiri pentru proiectul meu, toată lumea mă ia drept târfă. Chelnerul ăla a fost tipic. De-aia trebuie să mă mişc tot timpul.
- Ce-ar fi să merg cu tine la Siracuza?
- Exact asta spun şi ei.
- Vreau să zic, aşa, ca să te apăr, să te feresc de intervenţii neplăcute.
·  Cifra mi-a făcut greaţă şi mi-a amintit de o dimineaţă la Palermo, când mâncam o plăcintă cu carne- şi-mi plăcea-, iar pe Fabiola a apucat-o râsul şi mi-a zis: ‚Îţi place carnea de pisică?’


Părerea mea: O carte intensă, cu o tensiune sexuală ce te ţine cu sufletul la gură. Este interesant de observat cum cu ajutorul unor cuvinte simple se pot cuprinde sensuri mult mai complexe. Mi-a plăcut această carte pentru verosimilitatea ei. Dacă ar fi să aud o astfel de poveste aş crede-o pentru că este totul atât de palpabil. Nu ai cum să nu simţi căldura Italiei şi parfumul florilor din grădina de la Palazzo. Mi-a plăcut mai ales că deşi povestea din interiorul ramei îşi arătase finalul, rama a continuat să mă surprindă prin sfârşitul ei. Vă invit să citiţi această poveste relatată de un bărbat la 60 de ani despre anii lui de tinereţe şi acea vară caldă de la Palazzo d’Oro. 

Informaţii generale: Volumul a apărut în 2012 la editura Leda. Paul Theroux (n. 1941) este un celebru şi prolific scriitor american, autor de romane, volume de povestiri şi literatură de călătorie.

Nota: 4   din 5.

XoXo,
Adry


4 comentarii:

  1. Imi place recenzia! :> Am auzit multe despre cartea asta... dar nu cred ca e de mine.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Anca: mersi :* este o carte frumoasă, dar nu-i pentru tine :)) încă nu! dar peste ceva ani o să poţi să o citeşti :)) :*:*

    RăspundețiȘtergere
  3. Suna destul de palpitant! A citit-o si mama si a spus ca e destul de buna. Dar, na' .. tre' sa mai astept si eu cativa ani :))
    Lovely review!! <3

    RăspundețiȘtergere
  4. @Patri: yeap :)) n-ai voie încă :)) mersi mult!:*:*

    RăspundețiȘtergere

Pot conta pe tine sa-mi spui ce crezi ♥