26 august 2012

Strike #36



De la maiorul Cristescu trecem la doamna maior Minerva Tutovan şi locotenentul Dobrescu! Cei doi sunt protagoniştii volumului ‚Spionaj la mânăstire’ de Rodica Ojog-Braşoveanu.

Câteva idei: În general la mânăstire nu se întâmplă nimic rău, nu?! Aşa gândea şi profesorul Lucaci înainte de a da ortu’ popii! Pentru ce a fost ucis? Este de datoria maiorului Minerva Tutovan şi a locotenentului Dobrescu să ancheteze şi să clasifice acest caz. Oare maiorul îi va acorda  locotenentului şi-l va lăsa să se ocupe de caz când ancheta îi va îndrepta spre Paris? Oare Dobrescu va casca ochii sau doamna Minerva îl va lăsa corijent ca în tinereţe?
  
Citate: Umorul doamnei Rodica ne însoţeşte şi-n acest volum!
· Cineva sună. Traversă tiptil vestibulul strâmt şi deschise brusc.
Neavertizat, locotenentul Dobrescu- sprijinit cu tot trupul de uşă- dădu buzna înăuntru gată să cadă.
-Ce-i intrarea asta de operetă, Dobrescule?!
-Iertaţi-mă, tovarăşe maior. N-am auzit când aţi deschis.
-De când te cunosc, nu fac decât să iert.Şi tot degeaba...
· -Te-am întrebat, Dobrescu Vasile! De ce?
-Pentru că anumite acţiuni impun pătrundeerea în ţară pe căi anormale, evitând frontiera cu formalităţile ei.
-Şi de aia trimit dublura lui Alain Delon? Superbărbatul care cu două degete rupe dintr-o lovitură o carte de telefon? Sau stă agăţat în canini de streaşina unui zgârie-nori în timp ce cu piciorul drept emite?
· -Dragă Dobresvule, mătuşa mea, o femeie foarte rezonabilă, obişnuieşte să afirme că înălţimea este invers proporţională cu inteligenţa. N-am meditat încă asupra veracităţii acestui aforism, dar cum se pare că înălţimea te avantajează, eşti amabil să întinzi mâna după câteva corcoduşe? Mor de poftă!!
· - Copilăria şi adolescenţa mi-am petrecut-o în şcoli de spionaj. Exerciţii fizice, alternând cu altele de voinţă: judo, limbi străine, cunoştinţe tehnice, yoga, câteva profesii...


Părerea mea: Sunt peste măsură de încântată că doamna maior este.. ei bine! femeie! Printre atâţia detectivi bărbaţi, iată şi o femeie genială! Ce să mai zic de drăguţul de Dobrescu? Aşa ‚mititel’, ascultând-o pe fosta lui profesoară de matematică,  cu nelipsita  ‚cască ochii, Dobrescule!’. O carte foarte potrivită pentru o zi de vară târzie cu acţiune moderată şi suspans din plin.

Informaţii generale: Volumul pe care l-am citit eu este de la editura  Scriptum ediţia din 2000. Cartea face parte din seria ce-i are ca protagonişti pe maiorul Minerva Tutovan şi locotenentul Dobrescu Vasile.  În 1969, Rodica Ojog-Braşoveanu  a debutat cu un scenariu la televiziune (Crima din Cișmigiu), iar primul roman polițist, Moartea semnează indescifrabil, l-a scris la insistența soțului ei, actorul Cosma Brașoveanu, și l-a publicat în 1971 la editura „Albatros”, colecția „Aventura”. În urma succesului publicistic a renunțat la avocatură, după șapte ani de practică, și s-a dedicat scrisului. Până în 1999, după propriile declarații, a publicat 35 de romane, în majoritate polițiste, dar și câteva istorice și unul științifico-fantastic. Modelele preferate sunt Edgar Wallace, Georges Simenon, Karl May, iar dintre autorii români, Theodor Constantin și Haralamb Zincă.

Nota: 4   din 5.



XoXo,
Adry  

5 comentarii:

  1. Văd că te-ai dat pe romane polițiste și nu te mai lași! :)) GOOD! :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Hmm,pot spune ca si mie mi-a atras atentia cand ai mentionat ca maiorul era femeie.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Anna: când te prinde microbu' te prinde bine :)) miss ya :o3:*:*:*

    @Vero: ihi :* mă bucur :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Intr-adevar R O B are niste carti foarte savuroase:)) Cu Minerva Tutovan te mai intalnesti si in "Melania si misterul din parc"...oricum cartile autoarei le poti gasi si pe blogul meu:)

    RăspundețiȘtergere
  5. @Lorena: aşa e :)) mai am şi 'nopţi albe pentru minerva', dar oricum o să arunc un ochi şi la tine :*

    RăspundețiȘtergere

Pot conta pe tine sa-mi spui ce crezi ♥