20 august 2012

Strike #34


I-am urmărit cu lupa pe Poirot, în Anglia Agathei Christie, şi pe Jules Maigret, în Franţa lui Georges Simenon. Urmele ne-au adus în România- Bucureşti, unde un nou detectiv ne-a pregătit un caz excepţional. ‚Cianură pentru un surâs’ de Rodica Ojog-Braşoveanu ni-l dezvăluie  pe maiorul Cristescu!

Câteva idei: Ciudat cum moartea păşeşte uşor ca o pisică şi vine hoţeşte, pe nesimţite! Două tablouri, crezute pierdute, îşi aruncă blestemul asupra locatarilor din strada Crăiţei 115. Moartea vine mişeleşte şi-i răpeşte, dar vecinii nu-şi permit să stea cu cadavrele în casă, şi atunci ce-ar putea să facă? Îi fac să ‚dispară’ legal, ingenios şi incredibil de abil. Dar cine va fi următorul? Cine va rămâne în viaţă să se bucure de surâsul ‚Doamnei cu evantaiul’?

Citate: Este o carte lejeră cu numeroase pasaje amuzante.
· -Încep să cred, declară Cristescu plimbându-şi privirea de la unul la celălalt, că într-adevăr nenorocirea asta v-a apropiat extrem de mult...
-Indiscutabil...
-Totdeauna ne-am interesat unul de celălalt. Amicul Popa, cel puţin, rar îşi dezlipeşte urechea de uşa mea...
· -Ca să vezi! Domnul Grigore Popa vă descrie cu totul altfel.
-Gaura cheii strâmbă imaginile. E firesc!
· -Plecaţi în oraş, domnule Matei?, se interesă bătrâna.
-Ce-ţi veni?
-Observ că v-aţi schimbat.
-Ei, bravo! Doar n-am de gând să rămân toată viaţa în pijama.
· -Dumneata eşti în schimb pentru toţi. Şi mai bag de  seamă că eşti al naibii de curajoasă. Te îndopi fără grijă.
-Chiar n-aţi observat? Părea sincer uimită. Arătă motanul: Încerc totul pe Mirciulică. Numai după aceea mănânc. Dacă vreţi, pot să vi-l împrumut.
-Ce să-mi împrumuţi?
-Motanul.
-Ca să-mi probeze romul?
-De ce nu? Mirciulică ştie să bea. Totdeauna am fost de principiul că un strop de alcool n-are cum să-i strice şi l-am învăţat.

Părerea mea: Niciodată n-am crezut că voi găsi o carte din literatura română care să mă fascineze într-atât.  Am râs din toată inima la multe scene, am rămas mută la vederea soluţiilor de a scăpa de cadavre, dar, mai ales, m-a uimit modul de operare al criminalului. Zău, jos pălăria pentru doamna Rodica! Aş vrea să spun că este adevărat ce se spune, şi anume că este o Agatha Christie a României, dar nu este aşa! Este cu mult mai plăcută! Nu are crimele complexe şi tot ce o defineşte pe tanti Christie, este simplă, amuzantă şi interesantă. Simplitatea, ce-mi aduce aminte de stilul lui nenea Simenon, mă atrage la poveştile ei. Cu aşa o autoare te poţi mândri că eşti român! Tot respectul pentru doamna Rodica! Îi sunt recunoscătoare soţului ce a îndemnat-o să scrie! 

Informaţii generale: Volumul pe care l-am citit eu este de la editura  Adevărul holding şi a apărut în 2011 în cadrul proiectului ‚100 opere esenţiale’.  Cartea face parte din seria poveştilor ce îi au ca protagonişti pe Melania Lupu şi maiorul Cristescu. În 1969, a debutat cu un scenariu la televiziune (Crima din Cișmigiu), iar primul roman polițist, Moartea semnează indescifrabil, l-a scris la insistența soțului ei, actorul Cosma Brașoveanu, și l-a publicat în 1971 la editura „Albatros”, colecția „Aventura”. În urma succesului publicistic a renunțat la avocatură, după șapte ani de practică, și s-a dedicat scrisului. Până în 1999, după propriile declarații, a publicat 35 de romane, în majoritate polițiste, dar și câteva istorice și unul științifico-fantastic. Modelele preferate sunt Edgar Wallace, Georges Simenon, Karl May, iar dintre autorii români, Theodor Constantin și Haralamb Zincă.

Nota: 5   din 5.


XoXo,
Adry

5 comentarii:

  1. Și eu am citit cartea asta și mi-a plăcut :) Melania mi se pare genială :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Trebuie neaparat sa citesc ceva de Rodica :D. Pare .. hm, geniala! <3


    RăspundețiȘtergere
  3. Super carte!Aş încerca-o şi eu!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Maria: mi se pare mai mult originală :)) chiar uşor dusă :D:)) :*:*

    @Patri: te asigur că e genială! şi merită citită :*:*

    @Raisa: eşti invitata mea :*:* o să-ţi placă :*

    @Englishintown: thanks :*

    RăspundețiȘtergere

Pot conta pe tine sa-mi spui ce crezi ♥