14 august 2012

Strike #31


După două poveşti de dragoste, o crimă a la Agatha Christie nu pică atât de bine, dar natura romantică a acestui roman mai îndulceşte situaţia. ‚Moarte pe Nil’ de Agatha Christie este un roman ce merită citit numai pentru senzaţiile pe care ţi le trezeşte!

Câteva idei:  Luna de miere a frumoasei Linnet Doyle, fostă Ridgeway, este pe cale să fie distrusă. La un hotel din Egipt, ea dă peste fosta ei prietenă şi, totodată, fosta logodnică a soţului ei, Jacqueline de Bellefort. Jacquelin, o tânără frumoasă, dar cu inima frântă şi trădată, s-a decis să se răzbune, atât pe bărbatul care a părăsit-o –Simon Doyle-, cât şi pe fosta cea mai bună prietenă- Linnet Doyle- care i-a suflat logodnicul. În momentul în care Linnet este găsită moartă în cabina ei de pe Karnak, împuşcată în cap, iar principala suspectă are alibiul susţinut de încă patru persoane plus soţul decedatei, este de datoria lui Hercule Poirot să rezolve această ‚Moarte pe Nil’.

Citate:  Stilul autoarei este de aşa manieră încât ajungi să-ţi ţii respiraţia pe măsură ce dai pagina.
  •  -Ei bine, nu-i deloc aşa. L-am văzut cu ochii mei. Femeia asta este stupidă. De fapt, orice femeie care intră în apă în luna decembrie, având convingerea că e caldă doar pentru că soarele e pe cer, este o femeie stupidă.
  •  - (...) Unul dintre cei mai bogaţi şi mai vânaţi bărbaţi din Anglia era gata să se însoare cu ea. Dar atenţia ei s-a îndreptat brusc către anonimul Simon Doyle... Vă miră oare că i-a sucit minţile? Uitaţi-vă la luna de pe cer, zise ea arătând brusc cu mâna spre ea. O vedeţi foarte clar, e adevărat? Este foarte reală. Dar, dacă ar ieşi soarele, n-aţi mai vedea-o. Cam aşa au stat lucrurile. Eu am fost luna în toată povestea asta... El a fost năucit. El nu mai putea vedea altceva în afară de soarele care era... Linnet.
  •  -Sugestiile pe care ni le-aţi dat ne-au fost de un real folos, doamnă Otterbourne, dar acum trebuie să ne continuăm treaba. Vă mulţumim foarte mult.

O însoţi amabil până la uşă, apoi reveni în salon ştergându-şi sudoarea de pe frunte.
-Doamne, ce femeie veninoasă! De ce n-o fi omorât-o nimeni pe ea?
-Mai e timp, îl consolă Poirot.
-S-ar putea să ai dreptate.
  •  -Te-ai înfuriat pentru o clipă? Ei, hai!

Cornelia îi replică:
-Păi nu ziceaţi dumneavostră adineauri că ceea ce contează este viitorul, şi nu trecutul? Tot ce-a fost în trecut s-a dus, nu?
-Aici m-ai prins, zise Ferguson. Cornelia Robson, eşti cea mai drăguţă femeie din câte am cunoscut vreodată. Vrei să fii soţia mea?
-Nu fiţi absurd!
-Este o cerere în căsătorie cât se poate de reală- chiar dacă este făcută în prezenţa bătrânului detectiv. Oricum, Mosieur Poirot, îmi sunteţi martor. I-am propus acestei femei să se căsătorească cu mine, în ciuda principiilor mele- eu nu cred în contracte între sexe. Îmi imaginez însă, că ea nu ar aprecia nimic altceva, aşa că... să fie căsătorie! Hai, Cornelia, spune da, te rog!

Părerea mea: O poveste incitantă ce te ţine în suspans şi nu te lasă să pui cartea jos din mână. Tot respectul pentru tanti Agatha! În continuare mă fascinează genialitatea ei. Dar ceva mă nemulţumeşte! Nu îl suport pe Poirot! Deloc! Ok, este deştept şi dezleagă cazurile cu mintea lui analitică şi etc., dar asta nu-i dă motivul să fie atât de arogant! Şi în carte sunt ceva pasaje în care, chiar el, recunoaşte că este vanitos. Zău, eşti deştept, bravo ţie!, dar nu-ţi lua nasul la purtare! Asta cam strică puţintel din farmecul romanului, dar povestea este genială! Cu siguranţă nimeni nu se gândea că făptaşul este X. Deci, jos pălăria pentru genialitatea şi talentul  Agathei Christie! Merită citită povestea, vă garantez.

Informaţii generale: Titlul original al cărţii este ‚Death on the Nile’, scrisă în 1937. Cartea a apărut în România în 2011 la editura Adevărul, în cadrul proiectului ‚101 cărţi de citit într-o viaţă’.

Nota: 5   din 5, deşi mă tentează să scad din scor din cauza lui Poirot! :))


XoXo,
Adry 

4 comentarii:

  1. Eu m-am lasat de citit Agatha Chrstie deoarece m-au cam dezamagit unele romane. Oricum imi place recenzia:*.

    Dee.

    RăspundețiȘtergere
  2. Suna super-interesant :)
    Imi plac citatele <3

    RăspundețiȘtergere
  3. @Dee: hmm, ce pot să-ţi spun ?! nu e aşa ok să abandonezi un scriitor doar pentru că a avut o pasă proastă, cine ştie :-?? :*:*

    @Patricia: aw mersi scumpo :*:* mă bucur că-ţi plac :*

    @Raisa: mersi mersi :*:*:*

    RăspundețiȘtergere

Pot conta pe tine sa-mi spui ce crezi ♥