10 august 2012

Strike #29


Cine spune că o carte nu te poate face să plângi şi să vezi lumea altfel ?! Din nou, Danielle Steel nu se dezice şi-mi demonstrează că dragostea adevărată e posibilă şi în zilele noastre: ‚O femeie împlinită’- Danielle Steel.

Câteva idei: Toată viaţa a fost considerată o ‚prăjiturică de probă’ de către părinţi. Toată viaţa a purtat numele unei regine bătrâne şi urâte datorită ‚umorului’ părinţilor. Toată viaţa a fost ‚fata voinică’ a familiei care nu refuza niciodată mâncarea. Până acum, Victoria Regina Dawson, s-a luptat atât cu kilogramele cât şi cu rănile adânci provocate timpuriu de părinţii ei. Tratată mai prost decât perfecta ei surioară mai mică, Gracie, nimic din ce face Victoria nu e demn de interes şi laudă. Deşi este o profesoară foarte bună la cea mai bună şcoală particulară din New York, părinţii încă o condamnă şi o tratează la fel de mizerabil. Oare iubirea va apărea şi în viaţa ei? Sau va rămâne cu slujba, căreia îi dedică toată dragostea, şi cu veşnica luptă pentru greutatea potrivită ?! Şi dacă tatăl ei avea dreptate ?! Dacă va rămâne ‚fata voinică’, prea ‚ratată’ şi inteligentă pentru a atrage bărbaţii ?!

Citate: Cartea este plină de pasaje amuzante, dar şi de fragmente dureroase care stâresc mila cititorului şi îi trezesc sentimente de revoltă!
  •  În timp ce mama şi bunica erau prinse într-o discuţie, ea şi-a băgat precaută un deget în coşuleţul bebeluşului, nimerindu-i pălmuţa, iar fetiţa şi-a ridicat ochii spre ea şi şi-a strâns degeţelele în jurul degetului Victoriei. Era cel mai minunat moment din câte trăise până atunci şi a simţit imediat legătura care avea să le ţină unite toată viaţa şi să devină, cu fiecare clipă, tot mai puternică. Şi-a jurat în gând să aibă mereu grijă de sora ei, să o apere de rele şi să nu lase pe nimeni să o facă să plângă. Voia ca Grace să ducă o viaţă perfectă şi era hotărâtă să facă orice pentru asta. Apoi bebeluşul a închis ochii şi a adormitm iar Victoria a rămas în picioare lângă ea, privind-o. Era atât de fericită că nu păţise nimic în urma accidentului şi că venise, în sfârşit, acasă.
  •   Şi, deşi Gracie era în ochii lor cea care o făcea pe Victoria să pară invizibilă şi de prisos, sora cea mare nu îi purtase niciodată pică. Pentru ea, Gracie era şi avea să rămână pentru totdeauna bebeluşul care intrase ca un înger în viaţa ei, pe vremea când avea şapte ani.
  • ·  -Aş fi vrut să-mi petrec vacanţa de vară într-un bordel din Maroc, a spus un băiat, iar ceilalţi au izbucnit în râs, amuzaţi de tupeul lui [...]

-Poate că nu-i o idee rea, a comentat ea calmă, atâta timp cât eşti convingător. Dar dacă nu reuşeşti să mă convingi, ai încurcat-o. Asta e chichiţa. Fă-mă să te cred, să-mi pese, să-ţi îndrăgesc personajele sau să te îndrăgesc pe tine. Tocmai acesta este şi scopul scrisului, acela de a-l convinge pe cititor că ceea ce îi prezinţi este un lucru real. Şi pentru aceasta, trebuie mai întâi să crezi şi tu în ce ai scris. Gata, acum plecaţi şi nu uitaţi, distraţi-vă, a adăugat ea în timp ce ultimii elevi părăseau clasa.
  • ·      -Şi nu uita de cotletul de miel, a concluzionat Harlan cu un aer serios, în timp ce fierbea apa pentru ceai.

-Ce înseamnă asta? a întrebat Victoria mirată.
-Uite cum e: cunoşti un tip aşa de grozav că ţi se taie respiraţia şi cazi pe spate când îl vezi. E nemaipomenit de deştept, fermecător şi amuzant şi, în plus, cel mai chipeş bărbat pe care l-ai întâlnit vreodată. Poate că are şi un Ferrari. Şi pe urmă mergi cu el la un restaurant şi el hăpăie un cotlet de miel ca un porc care râcâie în troacă, de parcă s-ar fi născut în grajd, şi nu vrei să-l mai vezi în viaţa ta.
  • Din obişnuinţă, a deschis uşa congelatorului şi tocmai se uita gânditoare la cutia cu îngheţată, când Harlan a intrat în bucătărie.

-Nici prin cap să nu-ţi treacă, s-a auzit vocea raţiunii venind din spatele ei. Ai un nas nou şi superb. N-o lua razna acum cu îngheţata, da? A închis uşa congelatorului, a deschis-o pe cea de la frigider şi i-a întins sucul de mere.
  • ·      -Nu e o întâlnire adevărată, s-a încăpăţânat Victoria.

-Uite, pun pariu cu tine pe cinci dolari, i-a răspuns Harlan, sigur pe el.
-Dar cum o să-mi dau seama? l-a privit ea derutată.
-Bună întrebare, având în vedere că radarul tău nu prea funcţionează şi nici nu ai cine ce ştie capacităţi de decodificare, din câte se pare. Dacă o să te sărute, atunci, evident, e o întâlnire amoroasă, dar nu prea cred că o s-o facă din prima, fiindcă este un bărbat bine-crescut. Şi inteligent, pe deasupra. Dar o să-ţi dai tu singură seama. O să ştii după ce să te iei. Dacă te invită din nou în oraş. Dacă pare interesat de tine. Dacă face mici gesturi drăguţe, ca de pildă să te ia de mână ori să poarte o discuţie animată. La naiba, Victoria, dacă mă iei cu tine o să-ţi zic eu pe loc cum stă treaba.
-Lasă, o să mă descurc şi singură, a strâmbat Victoria din nas. Dar nu e o întâlnire, sunt convinsă.
-Cum zici tu. Dar ţine minte că îmi datorezi cinci dolari, dacă se îndeplinesc criteriile mai sus menţionate. Şi nu cumva să te gândeşti să mă tragi pe sfoară.


Părerea mea: Este o carte frumoasă de dragoste cu un sfârşit foarte frumos. Anterior menţionasem că mor cu ea de gât, dar acum retrag. Da, e adevărat că mă obseda şi enerva comportamentul părinţilor Victoriei şi obsesia ei veşnică legată de lupta cu kilogramele şi cu faptul că era o ratată urâtă care va rămâne singură- idee inoculată de foarte devreme de părinţii ei! Dar tanti Steel, după ce m-a fiert în pagini amare şi enervante cu durerea Victoriei, s-a revanşat cu o întâmplare total neaşteptată, atât pentru mine cât şi pentru drăguţa noastră protagonistă. Am terminat cartea în lacrimi şi, sincer vă spun, că tanti Steel a atins o coardă sensibilă în mine. Zău, povestea pare desprinsă din realitate şi asta îmi dă putere, cum numai cărţile ei o fac! Probelemele Victoriei sunt atât de reale şi dure încât îţi trezeşte compasiunea şi mila, dar şi nevoia de a o zgâlţâi de umeri în speranţa că se va trezi la realitate! Este o carte foarte bună pentru amatorii de romance şi o recomand din tot sufletul!

Informaţii generale: Titlul original al cărţii este ‚Big Girl’, scrisă în 2009. Cartea a apărut în România în 2011 la editura Lira. Romanele de dragoste ale scriitoarei contemporane Danielle Steel (n. 1947) s-au vândut în lumea întreagă în peste 580 de milioane de exemplare şi au fost traduse în 28 de limbi. Din 1981, cărţile ei figurează în mod constant în fruntea topurilor ‚New York TImes’, iar în 2007 a fost al optulea cel mai tradus autor din toate timpurile, după Barbara Cartland, dar înainte de Stephen King. Până acum au fost adaptate cinematografic 22 dintre romanele sale.

Nota: Cu cel mai mare drag şi profund respect, acord volumului ‚O femeie împlinită’ 5 din 5.


XoXo,
Adry

6 comentarii:

  1. Pare o carte foarte faina :). Trebuie sa o citesc neaparat, desi eu si tanti Steel nu ne prea intelegem :)).

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt multe carti care m-au facut sa plang :d

    RăspundețiȘtergere
  3. Din păcate eu n-am cartea asta, dar o să fac rost de ea.. îmi trebuie ceva care să șteragă dezamăgirea ce mi-a produs-o „Miracolul” :)):*

    RăspundețiȘtergere
  4. @Patricia: să ştii că este cu adevărat frumoasă. o să-ţi placă :*:*

    @Gio: welcome to the club :)) :*:*:*

    @Anna: uh, my love, you're alive :)) da, am auzit de incidentul tău cu 'miracolul' :)) eu cred că s-ar putea să-ţi placă, dacă nu, garantat 'Luminile Sudului' o să-ţi placă, eu sunt fascinată :)) abia am lăsat cartea din mână şi încă n-am terminat-o :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Chiar că e un maaaree strike!Nu am reuşit niciodată să înţeleg cărţile lui Daniell Stil.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Raisa: sunt doar poveşti de dragoste, nu mi se pare nimic greu :-? dar cine ştie ce experienţe ai avut tu :)):*:*

    RăspundețiȘtergere

Pot conta pe tine sa-mi spui ce crezi ♥