12 august 2012

Primele 100 de cuvinte #6 şi Strike #30

Hey, y'all! Ploaia asta îmi dă bătăi de cap- eu prind net doar afară:))- şi ieri tocmai ce am terminat cartea la care vroiam să vă arăt 'Primele 100 de cuvinte', aşa că o să vi le arăt oricum plus recenzia :)). Sper să vă placă- de la un timp am început să fac recenziile kilometrice şi habar n-am dacă e bine.
Azi m-am apucat să citesc 'Moarte pe Nil' de Agatha Christie- a venit mama în vizită şi m-a aprovizionat cu nişte cărţi poliţiste sau ceva pe acolo :))- şi momentan nu mă prind care o să moară, deşi am o vagă bănuială :)). Aţi vrea să vă arăt 'Primele 100 de cuvinte' şi din ea?  
Fără alte cuvinte iată postarea de azi :)

Primele 100 de cuvinte #6



capitolul 1

Bărbatul stătea pe scaunul jerpelit şi părea că moţăie, cu bărbia alunecându-i uşor în piept. Era înalt şi vânjos li, cum ţinea capul înclinat în faţă, de sub cămaşă i se iţea un şarpe tatuat pe ceafă. În camera mică şi întunecoasă, braţele lui lungi păreau lipsite de viaţă pe mânerele scaunului. Din hol venea un miros oribil de mâncare gătită, iar televizorul era deschis. În colţul camerei era instalat un pat îngust, cu lenjeria nestrânsă, care acoperea o mare parte din covorul miţos, murdar şi plin de pete. Sertarele servantei erau deschise, iar cele câteva haine pe... 







Strike #30

Un lucru este sigur: indiferent de cât de mult fantasy ‚înfulec’ întotdeauna o să ador o poveste de dragoste marca Danielle Steel. Cea de-a treizecea carte ce-mi bucură sufletul este ‚Luminile Sudului’ de Danielle Steel.

Câteva idei: Timpul le rezolvă pe toate, însă zece ani, pentru o inimă frântă înseamnă destul de mult. De când fostul soţ a alungat-o din Charleston, pentru a se putea întorce la fosta nevastă, Alexa Hamilton a trăit doar cu fiica ei, Savannah Beaumont. Datorită trădării lui Tom, Alexa nu s-a mai încrezut în niciun bărbat, dedicându-se în totalitate fiice ei şi Facultăţii de Drept, iar mai apoi postului obţinut la biroul procurorului districtual din New York. Dar apariţia unui criminal în serie, cu 18 violuri şi crime de gradul unu la activ, şi câteva scrisori de ameninţare destinate fiicei ei, tulbură viaţa liniştită a Alexei. Aceasta se vede nevoită să o trimită pe Savannah departe, la Charleston, cu tatăl ei. Oare Alexa va avea tăria de a se întoarce în Charleston, de dragul fiicei ei, sau inima ei va supura din cauza amintirilor? Temerile ei că Savannah se va îndrăgosti de viaţa din orăşelul sudist sunt fondate? Dar cel mai important: actuala soţie a lui Tom le va da pace sau va complota din nou cu soacra ei  pentru a le face viaţa un calvar Alexei şi lui Savannah?

Citate: Aşteptările nu mi-au fost spulberate, iar tanti Steel s-a achitat onorabil şi de data aceasta!
  •  -Cine a scris-o? îl întrebă direct, întinzându-i punga de plastic cu plicul în ea, ceea ce îl făcu să râdă.

-Vrei să-ţi spun culoarea părului şi numărul de la pantofi? Sau ce marcă de jeanşi poartă?
-Vreau să ştiu dacă e bărbat, femeie sau copil.
  •  -Unde-ai fost? o întrebă Jack, alergând după ea pe hol.

-Într-un OZN, să mănânc prăjiturele Twinkies, îi răspunse, strâmbându-se la el.
-Iar te-ai drogat, doamnă avocat?
-Nu, dar avocata din oficiu e drogată. Tocmai şi-a petrecut o jumătate de oră încercând să mă convingă de nevinovăţia lui Luke Quentin. Mai grav este că ea însăşi e convinsă de asta. Tipul şi-e exercitat sigur farmecul asupra ei.
  •  -Ţi-e frică aici? o întrebă Daisy în şoaptă, după câteva momente. (...)

-Puţin, răspunse în şoaptă. De-asta te-am rugat să dormi cu mine.
Ca răspuns, Daisy întinse mânuţa mică spre mâna lui Savannah şi o apucă strâns.
-O să fie bine, o linişti ea. Tata n-o să permită să ţi se întâmple nimic, iar bărbatul cel rău n-o să-ţi mai scrie niciodată, şi mama ta o să-l bage la închisoare. Acum ne avem una pe alta, spuse cu dulceaţa şi inocenţa copilăriei. Cuvintele ei şi mânuţa pe care o strângea îi umplură ochii de lacrimi lui Savannah.
-Mulţumesc, zise încet şi apoi se întoarse s-o sărute pe Daisy pe obraz. (...)
Era trecut de miezul nopţii când tatăl lor bătu la uşă. Pentru că nu răspunseră, crăpă uşor uşa, ca să arunce un ochi înăuntru. O văzu pe Savannah în pat, păşi în vârful picioarelor în întuneric şi, în lumina lunii, observă cele două siluete una lângă alta. Cele două fete ale lui dormeau ţinându-se de mână. Rămase privindu-le câteva minute, cu un zâmbet tandru, cu obrajii scăldaţi în lacrimi. Apoi părăsi camera la fel de încet cum venise şi închise uşa.
  •  Jucau amândouă un joc al presupunerilor, dar nu puteau folosi decât materialul  pe care-l aveau la îndemână, nu puteau scoate juratul ideal din pălărie. Erau nevoite să evalueze atent reacţiile acestor persoane la dovezi, la crime şi la acuzat. Era un proces de estimare controlat, dar în acelaşi timp exista şi un risc când încercai să ghiceşti natura umană şi să prevezi modul în care oamenii vor reacţiona la ceea ce aud sau dacă înţeleg perfect regulile pe care judecătorul le va explica înainte de începerea procesului. Nu-l vor condamna decât dacă nu se vor îndoi de nimic, altfel, îl vor achita. Decizia finală trebuia să fie unanimă. Toţi doisprezece trebuiau să fie de acord şi tot ce nu presupunea unanimitate însemna suspendarea juriului.
  •  Două ore mai târziu, se gândea s-o şteargă discret şi să se întoarcă la hotel singură, când senatorul Baldwin apăru de nicăieri şi se aşeză alături, pe scaunul gol al preotului.

-Stă cineva aici? o întrebă, preocupat.
-Doar papa, spuse Alexa degajată şi râse. Fiul meu vitreg mi-a spus că o să fie prezent, dar n-a fost decât un preot de la biserica locală. A plecat.

Părerea mea: Mi-a plăcut elementul nou pe care Danielle Steel l-a introdus: o mini-poveste poliţistă, într-o oarecare măsură, ce m-a ţinut în suspans destul de bine. Ideea unei anchete poliţieneşti cu FBI cu tot într-un roman de dragoste este ceva nou pentru mine şi m-a impresionat plăcut. Şi, ca de obicei, ador finalurile scrise de ea, mereu mă lasă cu un zâmbet pe buze şi o lacrimă în colţul ochiului. Ceea ce ne învaţă tanti Steel este ceva greu de crezut pentru mine, dar foarte adevărat: dragostea dă peste tine la orice vârstă, fie că ai 17, 20, 40, 50 sau 70 de ani. Ador poveştile scrise de ea datorită acestui element şi a finalurilor deschise. Zău, dacă nu era mama să-mi recomande romanele ei nu aş fi descoperit niciodată dulceaţa dragostei într-o pătură de realitate, aşa ca în operele lui Danielle Steel!

Informaţii generale: Titlul original al cărţii este ‚Southern Lights’, scrisă în 2009. Cartea a apărut în România în 2011 la editura Lira. Romanele de dragoste ale scriitoarei contemporane Danielle Steel (n. 1947) s-au vândut în lumea întreagă în peste 580 de milioane de exemplare şi au fost traduse în 28 de limbi. Din 1981, cărţile ei figurează în mod constant în fruntea topurilor ‚New York TImes’, iar în 2007 a fost al optulea cel mai tradus autor din toate timpurile, după Barbara Cartland, dar înainte de Stephen King. Până acum au fost adaptate cinematografic 22 dintre romanele sale.

Nota: Nu încape îndoială! 5   din 5.


XoXo,
Adry 

4 comentarii:

  1. Am citit cartea si am adorat-o :x :x
    Ps: Imi plac mult recenziile tale kilometrice! >:D<

    RăspundețiȘtergere
  2. Am si eu cateva carti ale lui Danielle Steel, cumparate cu Libertatea pentru femei, dar nu am apucat inca sa citesc niciuna..

    RăspundețiȘtergere
  3. @Patricia: mă bucur că-ţi plac :x >:D<

    @Krisz: sunt frumoase, merită. şi eu le am de la libertatea :*

    @Raisa: shhhh :)) mie îmi plac :)):*:*

    RăspundețiȘtergere

Pot conta pe tine sa-mi spui ce crezi ♥