1 august 2012

Double Strike


Hey, everybody!! Vroiam să vă anunţ că mă simt mai bine, chiar mai în forţă! Şi ca să vă demonstrez vin nu cu una, ci cu două recenzii !! Sper să vă placă !!

Strike # 26

Am mai dat peste un ‚microb’: Agatha Christie. L-am prins dintr-o curiozitate, nimic mai mult. Imediat ce am gustat din ‚Zece negri mititei’ am ştiut că m-am  îmbolnăvit!
Câteva idei: Când primeşti o invitaţie la relaxare nu poţi refuza, aşa-i ?! Dar când zece suflete rămân blocate pe Insula Negrilor şi descoperă că misteriosul domn U.N. Owen nu există şi gramofonul anunţă că fiecare dintre cei zece este acuzat de o crimă ce a comis-o, ce mai este de făcut?! Când oamenii încep să moară aşa cum dictează poezia celor ‚Zece negri mititei’ şi bibelourile mici dispar de pe masă după moartea fiecăruia, oare să mai fie o simplă coincidenţă ?!  Cel din urmă negru se va spânzura ? Criminalul va ieşi la lumină ? Toate acestea le veţi afla citind ‚Zece negri mititei’ de Agatha Christie.
Citate: Este o carte incitantă !!
  • ·        Zece negri mititei au mâncat la cină ouă

Unul s-a-necat din ei şi-au rămas doar nouă.
                
Nouă negri mititei au stat noaptea până-n zori
Unu-a adormit din ei şi-au rămas doar opt.

Opt negri mititei au mers la Devon în noapte
Unul nu s-a-ntors din ei şi-au rămas doar şapte.

Şapte negri mititei spărgeau lemne lângă casă
Unul s-a tăiat din ei şi-au rămas doar şase.

Şase negri mititei se jucau cu-albine mici
Pe unul l-au pişcat din ei şi-au rămas doar cinci.

Cinci negri mititei îndrăgeau legea, nu teatrul
Unul s-a făcut jurist şi-au rămas doar patru.

Patru negri mititei merg la mare, drăguţeii
Unul fu-necat din ei şi-au rămas doar trei.

Trei negri mititei merg la zoo-n papuci noi
Pe-unul ursul l-a mâncat şi-au rămas doar doi.

Doi negri mititei făceau plajă ca nebunii
Unul s-a prăjit din ei şi-a rămas doar unul.

Un negru mititel trăia singur-singurel
Într-o zi s-a spânzurat şi n-a mai rămas nici el.

  • ·        Cu vocea scăzută, Vera întrebă:

-Dacă e vreunul dintre ei, cine credeţi că ar putea fi?
-Să înţeleg că pe noi doi ne scoateţi din calcul? Asta nu e rău. Ştiu sigur că nu eu sunt criminalul şi nu îmi pot imagina că dumneavoastră aţi putea avea o minte bolnavă, domnişoară Vera. Mi se pare că sunteţi una dintre puţinele fete cu mintea întreagă şi cu capul luminat, din câte am cunoscut vreodată. Sunt în stare să îmi pun în joc reputaţia că aşa e.
Cu un zâmbet puţin cam strâmb, Vera răspunse:
-Mulţumesc.
-Haideţi, domnişoară Vera Claythorne! Ce faceţi? Nu aveţi de gând să-mi întoarceţi complimentul ?
Vera avu un moment de ezitare, apoi zise:
-Ştiti, aţi recunoscut că din punctul dumneavoastră de vedere viaţa nu este ceva sacru. Cu toate acestea, tot mi-e greu să vă văd în postura de... în postura individului care s-a înregistrat pe gramofon.
·           
  • Micul dejun fu servit într-un mod destul de ciudat. Toată lumea era extrm de politicoasă.

-Aş mai putea primi încă puţină cafea, domnişoară Brent?
-Mai doriţi o feliuţă de şuncă?
Şase oameni care, în aparenţă, erau perfect normali şi stăpâni pe sine.
Dar ce se petrecea în interiorul lor? Gândurile se roteau într-un cerc, ca veveriţele într-o cuşcă.
‚ Ce urmează? Oare ce urmează? Cine? Care dintre noi?’
‚Oare ar merge? Merită încercat. Dacă mai e timp. Doamne, dacă ar mai fi timp... ’
‚ Manie religioasă, asta este eticheta... Nu-ţi vine să crezi când te uiţi la ea... dar dacă mă înşel..’
‚ E o nebunie- totul e o nebunie. Simt că înnebunesc. Dispar gheme de lână... dispare draperia roşie.. totul e lipsit de sens. Nu-mi dau seama ce se întâmplă...’
‚ Prostul naibii! A crezut tot ce i-am spus. A fost atât de uşor... Totuşi trebuie să  fiu atent. Foarte atent...’
‚ Mai sunt şase statuete de porţelan..Or mai rămâne tot atâtea până diseară?’
‚Oare cine îşi mănâncă acum ultimul ou din viaţă?’
-Doriţi marmeladă?
-Mulţumesc, să vă mai dau puţină şuncă?
Şase oameni se comportau absolut normal în timpul mesei de dimineaţă...

Părerea mea: Ştiţi cum e să aveţi un suspect principal şi acela să moară ?! Tocmai când credeaţi că-l prindeţi moare!! Apoi schimbaţi suspectul şi moare şi acela şi la final te trezeşti că sunt toţi morţi şi habar nu ai cine e criminalul!! Asta da stil superb de a scrie! Atâta acţiune şi suspans! Şi ce minte strălucită să conceapă aşa plan! Sincer, m-a lăsat fără cuvinte! Citeşti şi rămâi frustrat când vezi că nu reuşeşti să-ţi dai seama cine e criminalul! Eu, una, ştiu sigur că m-am îndrăgostit de stilul autoarei de a scrie şi vă recomand şi vouă să încercaţi această poveste incredibilă! Este subţirică, are vreo 200 de pagini, care curg incredibil de repede,  având în vedere că te chinuie să vezi cine-i criminalul ca la final să te lase mască! Incredibil, pur şi simplu! Vă recomand din tot sufletul !

Informaţii generale: Titlul original este ‚And then there were none’- sincer, îmi place mai mult decât cel din română, dar merge!. Există mai multe ediţii la mai multe edituri, eu am citit-o pe cea de la Adevărul din Colecţia ‚100 de opere esenţiale’- ce conţine în acelaşi volum şi ‚Crima din Orient Express’. Autoarea, Agatha Christie, este renumită pentru romane, povestiri scurte şi piese de teatru poliţiste. Este considerată cel mai vândut scriitor al tuturor timpurilor, alături de William Shakespear, cărţile ei fiind traduse în peste 56 de limbi.

Nota: Nu tu plâns! Nu tu cine ştie ce râs, dar suspans la greu! Cu cel mai mare nod în gât (de la citit) dau celor ‚Zece negri mititei’ 5 din 5!



Strike #27

Şi pentru că nu mă las şi vreau să devin un detectiv de primă clasă am cotinuat să citesc Agatha Christie- 'Crima din Orient Express'.

Câteva idei: Când un răpitor de copii fuge din America are impresia că a scăpat de răzbunarea familiei ?! Iată că Ratchett se înşeală. Iar când Hercule Poiroit intră în scenă iţele par mai încurcate ca niciodată. Treisprezece persoane total diferite, din toate clasele sociale şi toate naţionalităţile, sunt prezente în cursa Istanbul-Paris a Orient Expressului. Dar când trenul rămâne înzăpezit este rândul lui Poirot să dezlege crima din Orient Express.

Citate: Nu prea ai avea ce fragmente să reţii din cauza suspansului, dar să spunem că acestea îţi sar în ochi:
  • Consideră că era genul de femeie care îşi putea purta de grijă cu uşurinţă oriunde s-ar fi dus. Avea ţinută şi dădea dovadă de eficienţă. Admiră mai degrabă simetria rigidă a trăsăturilor ei şi paloarea delicată a pielii. Admira felul în care îi era aranjat părul negru în bucle perfecte şi ochii reci, impersonali şi gri. Decise că era un pic prea eficientă pentru a putea fi ceea ce numea el 'jolie femme'.
  • -Nu l-aţi auzit sforăind după ce aţi tras sperietura aceea cu bărbatul din compartimentul dumneavoastră ?   -Dar, domnule Poirot, cum aş fi putut? Era mort!
  • -Era înainte de povestea cu bărbatul din compartimentul dumneavoastră sau după?   -M-aţi întrebat la fel şi adineauri! Dacă era mort, mai putea să mai discute cu vreo femeie?
  • -E într-adevăr un caz absolut extraordinar, zise Constantine.    -Nu, este normal.    Monsieur Bouc ridică braţele într-un gest comic de disperare. -Dacă asta numeşti dumneata normal, mon ami...
Părerea mea: Tot ce pot să spun este 'Neah, că nu te-ai fi aşteptat la asta!!' şi chiar aşa e !! Zău, trebuie să te ducă întru-câtva căpşărul ca să scrii aşa poveste! Mi-a plăcut şi chiar v-o recomand. De ce? Ca să muriţi şi voi de oftică pentru că nu vă prindeţi cine e criminalul !! Glumesc.. parţial.. revenind: este o carte bună şi antrenantă ce-ţi demonstrează că şi cele mai mici detalii contează în dezlegarea unui mister. Pe mine m-a convins să vreau să mai citesc şi alte cărţi scrise de tanti Agatha, ok nu este la fel de plină de suspans ca şi 'Zece negri mititei', dar este mai logică- dacă pot spune aşa- şi mai aşezată. La un moment dat eram dezamăgită de ea, dar la final mi-a tras vreo două palme- cartea- şi mi-a plăcut! 

Informaţii generale Există mai multe ediţii la mai multe edituri, eu am citit-o pe cea de la Adevărul din Colecţia ‚100 de opere esenţiale’- ce conţine în acelaşi volum şi ‚Zece negri mititei’. Autoarea, Agatha Christie, este renumită pentru romane, povestiri scurte şi piese de teatru poliţiste. Este considerată cel mai vândut scriitor al tuturor timpurilor, alături de William Shakespear, cărţile ei fiind traduse în peste 56 de limbi.

Nota: Nu prea am râs, nu prea am plâns, dar am stat cu sufletul la gură! Simt că vroiam ceva mai multă acţiune aşa că îi dau 4 ★ din 5!

XoXo,
Adry ♥

6 comentarii:

  1. Trebuie neaparat sa citesc Crima din Orient Express, toata lumea vorbeste despre ea!
    Doamne ce mult mi-a placut "zece negri mititei"8->.
    :*

    Dee.

    RăspundețiȘtergere
  2. hmm... o sa citesc si eu 'Zece negri mititei':-?

    RăspundețiȘtergere
  3. Mamă,mamă!Şi eu am citit ,,Zece negri mititei"..hi,hi,hi!:*
    Eşti o cititoare înrăită,nu glumă!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte faine recenzile :D. Am citit si eu 10 negrii mititei si n-am mai putut s-o las din mana de suspans :))!
    Ma bucur ca esti mai bine >:D<

    RăspundețiȘtergere
  5. @Dee: uite cine a înviat !! :)) :*:* chiar ar trebui să o citeşti ptr că te lasă mască :)) :* şi eu ador 10 negri mititei ♥

    @B.B.: aşa să faci, nu o să regreţi :*:*

    @Raisa: eh, nici chiar aşa :)) sunt doar o cititoare amatoare :P :*:*:*

    @Gio: mersi scumpo :*:*

    @Patricia: mersiii :*:*:* ştiu cum e :)) aww mersi scumpo :* şi eu mă bucur că mai trăiesc :)) >:D<

    RăspundețiȘtergere

Pot conta pe tine sa-mi spui ce crezi ♥