4 iunie 2012

Strike #14

Ei, da! În sfârşit am terminat şi eu o carte- de când am intrat în perioada tezelor mi-a venit tot mai greu pofta de citit ! După cum am promis iată recenzia mult aşteptată la 'Spulberă-mă' de Tahereh Mafi !


Cum să nu adori aşa copertă ?!
♥ ♥ ♥
 
Câteva idei: Cum ar fi dacă 264 de zile ai fi închis în cel mai oribil şi izolat loc ? Dar dacă de 6.336 de ore nu ai mai atins nicio persoană umană ? Sau dacă ai trăi doar între 4 pereţi cu o singură fereastră în 13 metri pătraţi de spaţiu ? Te-ai mira cum de nu ţi-ai pierde minţile ?! Juliette a trăit aşa până într-o zi când el, băiatul cu ochi albaştri, a apărut şi a schimbat totul. Când credea că va muri totul se schimbă. După 264 de zile în care a uitat ce-i aceea mâncare, ce-s acelea haine, ce-i acela confort, toate acestea se schimbă: este obligată să-şi aducă aminte cum este să mănânci, să îmbraci haine elegante, să dormi într-un pat, dar, cel mai important, cum este să te lupţi cu dorinţa de a atinge pe cineva, deşi îi poate fi fatal. Când Restauraţia îşi face planuri cu puterile lui Juliette, aceasta învaţă că nu vrea să se răzbune pe oamenii care au rănit-o şi caută o cale de a evada. Oare 'ochi albaştri' o va salva ? Oare el îşi mai aduce aminte de ea? Oare tiranul are dreptate: este ea un monstru ?

Citate: Am spilcuit printre rânduri şi am găsit câteva citate care mi-au plăcut:

  • Luna e o prietenă loială. Nu pleacă niciodată. E mereu acolo, veghind, neclintită, ştiindu-ne în momentele noastre bune şi rele, schimbându-se întotdeauna, aşa cum facem şi noi. În fiecare zi e o versiune diferită a ei însăşi. Uneori slabă şi palidă, alteori puternică şi plină de lumină. Luna înţelege ce înseamnă să fii om. Şovăielnic. Singur. Pătruns de imperfecţiuni.
  • Din lispă de relaţii umane, am format legături cu personajele create pe hârtie. Am trăit iubirea şi pierderea prin poveştile care se întind de-a lungul istoriei; am experimentat adolescenţa prin asociere. Lumea mea este o reţea formată din cuvinte, legând membru de membru, os de tendon, gânduri şi imagini, un personaj creat din propoziţii, o născocire a imaginaţiei formată prin ficţiune. Ei vor să şteargă fiecare semn de punctuaţie din viaţa mea pe aces pământ, şi nu pot îngădui să se întâmple asta.
  • Nu mai e un băieţel. Nu îi mai este teamă. E în armată. Dar nici nu e chiar atât de diferit. Încă are ochii cu cea mai ciudată nuanţă de albastru pe care am văzut-o vreodată. Întunecaţi şi profunzi şi scăldaţi în pasiune. Întotdeauna m-am întrebat cum ar fi să văd lumea prin asemenea lentile frumoase. M-am întrebat dacă nuanţa ochilor înseamnă că poţi vedea lumea diferit. Dacă drept rezultat lumea te-ar vedea diferit.
  • - Frate, ai fugit cu puicuţa nebună! Ai fugit cu psihopata! strigă el după Adam. Am crezut că vorbeau aiurea. Unde naiba ţi-a fost mintea? Ce-ai de gând să faci cu puicuţa psihopată? Nu-i de mirare că Warren te vrea mort.. AU OMULE, ce naiba..   -Nu e nebună. Şi nici surdă, dobitocule !

Părerea mea: Hmm, ce pot să spun ? Este ceva nou.. fanii X-Men vor adora seria.. are dramă.. are romance.. are fantasy...are acţiune..are comedie. E o carte super bună pentru o zi sau două de vară, călduroase de îţi vine să-ţi iei lumea în cap. Îmi este ruşine de mine că am stat o lună cu ea pe noptieră neatinsă şi abia sâmbătă m-am apucat serios de ea. Chiar este un volum pe care greu îl mai laşi din mână !! 

Informaţii generale: 'Spulberă-mă' a apărut în luna mai a anului curent la editura Leda. Cartea este prima dintr-o trilogie intitulată 'Atingerea lui Juliette' şi este volumul de debut al tinerei Tahereh Mafi. Autoarea are 24 de ani şi a călătorit prin toată lumea, cunoaşte 8 limbi străine şi drepturile de traducere ale cărţii ei de debut 'Spulberă-mă' (originalul 'Shatter me') au fost deja vândute în 20 de ţări, iar studiourile 20th Century Fox au achiziţionat deja drepturile de ecranizare. Mai multe găsiţi şi pe www.taherehmafi.com

 Nota: Este o carte bună, aşa cum am mai zis, de plâns nu m-a făcut să plâng, doar m-am speriat la unele faze; de râs, garantat am râs, aşa că îi dau 5★ din 5.


Vă las trailerul oficial al cărţii- eu, personal, nu mi-am imaginat aşa personajele, dar anyway :)- sper să vă trezească setea de a citi mai bine decât am încercat eu. 





XoXo,
Adry ♥ 

10 comentarii:

  1. Ceee tare :x Auzisem si eu de cartea ata... ;;) totusi n-am de gand s-o citesc...nu acum :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu ai ditamai lista de aşteptare :)) Oare când o s-o termini ?:))

      Ștergere
  2. Cu siguranță o să ajungă și în biblioteca mea, curând! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Am citit fragmentul de pe situl Leda şi m-a convins :X Am să o citesc şi eu, în curând.

    RăspundețiȘtergere
  4. Uhh,şi eu mi-am propus să citesc cartea aia,dar ca de obicei mi-a fost lene s-o comand:))

    RăspundețiȘtergere
  5. Deja vreau si eu sa o citesc! =p~ mi-a placut mult recenzia si clipul e super tare. :x

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aww mersi scumpo :*:*:* Clipul e lansat chiar de ei mi se pare ;)) :*:*:*

      Ștergere

Pot conta pe tine sa-mi spui ce crezi ♥