8 aprilie 2012

Strike #3

Aseară am terminat 'Cele treisprezece motive' de Jay Asher. Este o carte tulburătoare care dă de gândit. O pauză binevenită de la fantasy :) O recomand cu mare căldură tuturor celor care simt nevoia de a medita şi nu numai.


Nu poţi opri viitorul
Nu te poţi întoarce în trecut
Poţi afla secretul doar... apăsând butonul 'Play'

Câteva idei: Clay Jensen se întoarce de la şcoală şi găseşte pe verandă  o cutie de pantofi cu numele său pe ea. Cutia conţine şapte casete înregistrate de Hannah Baker- colega sa ce s-a sinucis cu numai două săptămâni în urmă. Pe aceste casete Hannah explică motivele ce au dus la luarea deciziei de a se sinucide. Clay îşi petrece toată noaptea urmând instruncţiunile lăsate de Hannah. Ce va descoperi îi va schimba total viaţa.

Citate: Cartea este de-a dreptul tulburătoare, însă am reuşit să culeg câteva citate 

  • Poate că acum ţi se pare un rol neîmsemnat, dar conteză. În final, totul conteză.
  • Când aveam fete prin preajmă, mai ales pe vremea aia, mi se înnoda limba în aşa hal, încât nici măcar un cercetaş n-ar fi reuşit s-o descurce. Dar cu ea puteam fi o versiune nouă şi îmbunătăţită a lui Clay Jensen, elev de clasa a noua.
  • Asta îmi place la poezie. Cu cât e mai abstractă, cu atât mai bine. Partea în care nu ştii sigur despre ce vorbeşte poetul. Poate că ai o idee, dar nu poţi fi sigur. Nu în proporţie de sută la sută. Fiecare cuvânt, ales special, ar putea avea un milion de sensuri diferite. Oare este un înlocuitor, un simbol pentru o altă idee ? Oare este parte dintr-o metaforă mai amplă, ascunsă?


Părerea mea: Cum am mai spus: este o carte tulburătoare care prezintă efectul 'bulgărelui de zăpadă' şi care ne arată că 'în final, totul contează'. O vorbă aruncată în vânt, un zvon ce ia amploare, un gest prost interpretat pot avea un mare impact asupra unei persoane. Această carte este menită să ne facă să realizăm că trebuie să avem mai multă grijă cu ce facem şi ce spunem pentru că acţiunile noastre pot influenţa  acţiunile altor persoane. Mi-a plăcut mai ales faptul că povestea ne este prezentată atât de Hannah, cât şi de Clay pentru că ne ajută să-i descoperim pe amândoi mult mai bine. 


Informaţii generale: Cartea a apărut în luna aprilie a anului curent la editura Leda. 'Cele treisprezece motive' este romanul de debut al scriitorului Jay Asher. A fost tradus în 32 de limbi. Mai multe puteţi găsi pe http://www.thirteenreasonswhy.com/ .

Nota: Nu am plâns, nu am râs. Doar am surâs şi am citit cu un zâmbet amar pe faţă. Nota mea pentru 'Cele treisprezece motive' este 5 ★ din 5. 


'Din când în când, dai peste o carte pe care nu ţi-o poţi scoate din minte... Cele treisprezece motive este una dintre acele cărţi şi numărul unu pe lista mea de lecturi obligatorii.'
-  Ellen Hopkins -


XoXo,
Adry ♥

8 comentarii:

  1. Abia aștept să-mi cumpăr și eu cartea asta! Mi se pare genială! Îmi place tot ce ține de ea. Coperta, subiectul.. mai ales subiectul. Și așa cum ai spus și tu, e o pauză bună de la fantasy. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer este o carte spectaculoasă şi superbă ! Te aştept să-mi spui cum ţi s-a părut după ce o citeşti !!:x:*:*

      Ștergere
    2. Dar trebuie să mai aștepte că doar trebuie să citesc ”Academia vampirilor” ;;):x

      Ștergere
    3. Corect corect :)) :x
      Lasă că eu tot aici o să fiu şi când o termini :x Te aştept :x:*:*

      Ștergere
  2. Ce frumos!:) Toata lumea, dar absolut toata lumea spune ca e geniala.
    Apropo, mai am jumatate din Moulin Rouge(aseara nu m-am putut uita la tot din pacate). In orice caz, pana aici imi place!<3

    Dee.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi e genială :x

      Mă bucur că-ţi place :x Uită-te până la sfărşit şi te aştept cu părerea finală :x

      Ștergere
  3. Sper să o citesc și eu... cândva!
    Ador genul ăsta de cărți. Mi s-a acrit de urban fantasy... încă mai am o pasiune pentru elfi *pentru că arăt ca o jumătate-elf* . A, da...și pentru vrăjitoarele brashee. Și știu că am deviat de la subiect dar până nu vei citi cărțile mele preferate nu o să înțeleeeegi! *Nimeni nu mă înțelege*
    Like la recenzie!

    RăspundețiȘtergere

Pot conta pe tine sa-mi spui ce crezi ♥