1 aprilie 2012

Prima Recenzie ♥

Aseară am terminat de citit 'Mâna stângă a lui Dumnezeu' de Paul Hoffman. Este o carte excepţională, absolut superbă. Plină de acţiune, presărată cu umor şi cu ceva scene mai dulci, dar plină de gânduri profunde. Această carte reliefează superb elemente precum : prietenia, bunătatea, libera iniţiativă, dar şi dragostea pură.
Nu vă recomand să faceţi prostia de a citi pe spatele cărţii pentru că se duce tot farmecul ! Da, este adevărat că mai mult vă bagă în ceaţă, dar totuşi ! 


Câteva idei : Cartea prezintă povestea unui băiat crescut la Templu (ironic nume- n-are nimic de-a face cu sfinţenia ce se petrece acolo) de către Izbăvitori (nişte preoţi fanatici care din nou nu au legătura cu sfinţenia) pe numele său Thomas Cale. Acesta a fost luat de mic, de la vârsta de 5 ani şi adus la Templu şi a fost luat sub 'protecţia'  Izbăvitorului Bosco. De ce? Nici Cale nu ştie. Totul este bine (pe cât de bine poate să fie să fii crescut recitând mantre ciudate, să primeşti bătăi regulate pentru iertarea păcatelor, să mănânci o 'mâncare' ciudată şi să nu ştii ce-i după zidurile Templului) până într-o zi când Cale deschide o uşă...


Citate: Cartea este plină de citate speciale şi multe scene amuzante. Mi-am permis să selectez câteva care pe mine m-au marcat într-un mod plăcut:

  • Uşile ascund lucruri. Uşile înseamnă multe lucruri diavoleşti, înseamna secrete, înseamnă să fii singur sau cu altţi, să pui la cale ceva.
  • - Dă-mi voie să-ţi spun, băiete, ca soluţia fiecărei probleme e întotdeauna o alta problemă.
  • - Orice prost poate spune că nu se bazează pe nimeni. Necazul e că uneori trebuie s-o faci. Oamenii pot fi nobili şi altruişti şi să aibă toate acele calităţi admirabile - ele chiar există, dar problema e că aceste nobile virtuţi au tendinţa de a veni şi de a pleca de la oameni. Nimeni nu se aşteaptă ca un bărbat cu simţul umorului să fie vesel în fiecare zi sau o femeie blândă să fie blândă în orice moment- şi totuşi sunt oripilaţi când oamenii sunt demni de încredere o lună sau un an şi apoi nu mai sunt o oră sau o zi.
  •   Nici o veste nu e atât de bună sau de proastă pe cât pare la început.
  • Bunătatea pe care ai văzut-o uneori în el este ca aripile struţului - acestea bat, dar nu-l vor ajuta să zboare.
  • Cu cât îmbătrânesc, cu atât mai mult cred că, dacă dragostea ar fi judecată după efectele ei cele mai vizibile, ar arăta mai mult ca ura decât ca prietenia.

Părerea mea: Este o carte absolut superbă, dar nu o recomand celor slabi de înger - are unele scene de-a dreptul greu de suportat (eram prea atrasă în acţiune şi totul se derula ca un film ca să mai realizez că era ceva grotesc :D). Paul Hoffman scrie superb şi chiar am rămas plăcut surprinsă cât de bine poate un bărbat să redea sentimentele unui băiat, dar şi sentimentele unei fete ! Îl admir pentru stilul său de a scrie. Te prinde garantat ! Mi-a plăcut mai ales ideea originală legată de faptul că băieţii fiind închişi de mici nu ştiau ce sunt acelea fete, dar nici lumea din afara zidurilor Templului nu le era cunoscută- şi prin lume mă refer la tot : obiceiuri, concepte, limbaj şi fiinţe. De aici rezultă şi umorul cărţii. Volumul întâi îţi deschide apetitul şi te ţine în priză.
Ar mai fi multe de zis, dar vreau să vă las pe voi să descoperiţi. (Aş mai avea eu câteva citate de-a dreptul superbe, dar ar strica plăcerea voastră de a citi ! Aşa că mă abţiiiin cu greu :D)  
Paul Hoffman  născut în 1953.
Informaţii generale: Cartea a apărut la RAO în 2010, este primul volum din trilogia cu acelaşi nume. Volumul 2 a apărut în afară în 2011.
Autorul Paul Hoffman a studiat la New College-Oxford, a devenit cenzor de film la British Board of  Film Classification şi trăieşte în Marea Britanie.




Nota: Garantat 5 ★ 
din 5 



Vă aştept părerile !!  
♥ 



Ps: Un 1 aprilie liniştit şi lipsit de farse !! :)) :*:*  ♥

XoXo,
Adry  ♥

2 comentarii:

  1. Am auzit de Paul Hoffman, dar nu am citit nimic de el... voi incerca, pare interesanta cartea :d

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este interesanră şi absolut superbă ! Ţi-o recomand cu mare drag !!:x

      Ștergere

Pot conta pe tine sa-mi spui ce crezi ♥